کمیته مشترک شهرداری و دانشگاه شیراز تشکیل می‌شود
کد خبر: 3701140
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹

کمیته مشترک شهرداری و دانشگاه شیراز تشکیل می‌شود

گروه اجتماعی ـ شهردار شیراز از تشکیل کمیته مشترکی بین دانشگاه شیراز و شهرداری به منظور حل مسائل فی مابین این دو مجموعه خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی شهرداری شیراز، اسکندرپور، شهردار شیراز در بازدید از باغ ارم و دیدار و گفتگو با رییس دانشگاه شیراز، این دانشگاه را یک عنصر فرهنگی غنی برای شهر شیراز قلمداد کرد و گفت: دانشگاه شیراز، دانشگاهی مادر و با سابقه‌ای طولانی است که باید به روزهای اوج خود بازگردد چراکه ما معتقدیم همانگونه که شیراز باید مثل شیراز باشد، دانشگاه شیراز نیز باید مثل دانشگاه شیراز در روزهای اوجش باشد.
وی افزود: تمامی مسئولان و متولیان باید بستر را به گونه‌ای فراهم کنند تا این ظرفیت عظیم دوباره در سطح بین‌المللی مطرح و جایگاهش بازتولید شود. شهرداری نیز در این مسیر همکاری‌های لازم را برای توسعه روزافزون دانشگاه شیراز انجام خواهد داد.
شهردار شیراز، مهم‌ترین چالش امروز کلانشهرها را مسائل اجتماعی دانست و گفت: اگر تلاش مشخص، معنادار و هدفمند برای رفع مسائل اجتماعی نشود، این موضوع به بحرانی برای ویرانگر برای شهرها تبدیل می‌شود. از این رو ترجیح می‌دهیم به جای آغاز پروژه‌های جدید عمرانی در کنار سایر دستگاه های متولی فرهنگی اجتماعی در مسیر حل مشکلات اجتماعی شهر تدابیری جدی بیاندیشیم.
وی ادامه داد: در این راستا حمایت و همکاری مجموعه ارزشمندی چون دانشگاه شیراز با ظرفیت‌های علمی و پژوهشی خود می‌تواند راهگشا باشد؛ اگرچه از همه دستگاه‌های ذیربط می‌خواهم برای ساماندهی مسائل فرهنگی اجتماعی شهر با شهرداری مشارکت کنند.
اسكندرپور با تأكید بر اینكه برای حفظ و ارتقای جایگاه این دانشگاه از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنیم، گفت: نگاهمان به شهرداری و دانشگاه شیراز به عنوان دو مجموعه جدا نیست؛ ما یک مجموعه هستیم و شهرداری به عنوان متولی امور شهر باید به حل مسائل و مشکلات نهادهای مختلف شهری از جمله حوزه دانشگاه، حوزه سلامت و بهداشت شهری و ... کمک کند.
وی همچنین گفت: معتقدیم شیراز تمدن و ظرفیت‌های فرهنگی ویژه‌ای دارد که می‌تواند این شهر را در سطح بین‌المللی شاخص کند. به عنوان مثال باغ ارم به عنوان باغ گیاهشناسی دانشگاه شیراز یکی از مجموعه‌های بی نظیر گردشگری ایران است یا باغات قصردشت به عنوان ریه‌های تنفسی شهر در هیچ شهر دیگری از ایران وجود ندارد و این موارد امتیازات ویژه شیراز هستند که با شاخص کردن آن‌ها می‌توان فرصت های جدیدی را تولید کرد.
شهردار شیراز با اشاره به خلق ظرفیت‌های جدید گردشگری برای شیراز گفت: پل اتصال چمران شمالی و جنوبی به عنوان یک ظرفیت جدید گردشگری و معماری سال آینده به مسابقه‌ای ملی یا بین‌المللی گذاشته خواهد شد تا به یک المان شاخص در شیراز تبدیل شود. در دو سمت این المان نیز دو پروژه فرهنگی ماندگار ساخته خواهد شد که مجموعا ظرفیت جدیدی را برای رشد و توسعه شیراز خلق می‌كند.
انتهای پیام

captcha