رسالت حوزه شناخت مکاتب فکری دنیا و مواجهه برهانی با آنان است
کد خبر: 3701152
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶
آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی:

رسالت حوزه شناخت مکاتب فکری دنیا و مواجهه برهانی با آنان است

گروه حوزه‌های علمیه ــ مفسر قرآن کریم با تاکید بر فعالیت بین‌المللی حوزه گفت: رسالت حوزه شناخت مکاتب فکری دنیا و مواجهه برهانی با آنان است.

رسالت حوزه شناخت مکاتب فکری دنیا و مواجهه برهانی با آنان است

به گزارش ایکنا؛ آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی، امروز در ادامه سلسله جلسات تفسیری خود گفت: انسان تا طاهر نشود، وارد بهشت نمی‌شود، بنابراین خداوند مومنان را در دنیا و برزخ از آلودگی‌هایی که داشته‌اند پاک و آنان را وارد بهشت می‌کند.

وی افزود: در بهشت مساکن طیبه و نعمات فراوانی بهشتی نصیب متقین می‌شود که بالاترین مرتبه آن رضوان الهی و همان فوز عظیم است.

این مفسر قرآن در ادامه به رسالت اصلی حوزه اشاره کرد و گفت: رسالت اصلی حوزه در دوره کنونی این است که با مکاتب فکری و دینی دنیا آشنا شود و با برگزاری کنگره‌ها و مناظرات بین‌المللی، در برابر آنان احتجاج کنند.

وی با بیان اینکه اندیشه تکفیر در دنیای امروز خریدار ندارد تصریح کرد: باید با برهان و استدلال در مقابل افکار دیگران بایستیم و در برابر آنان به اثبات حقانیت مکتب اهل‌بیت(ع) بپردازیم.

آیت‌الله جوادی آملی با بیان اینکه نظام خلقت کاملا عادلانه است و ذره‌ای ظلم در آن راه ندارد، بیان کرد: در جهنم نیز ذره‌ای به کسی ظلم نمی‌شود و همه جهنمی‌ها به اندازه ظلمشان در جهنم عذاب می‌شوند.

وی افزود: قیامت دار قرار و استقرار است در حالی که دنیا دار فانی و مرحله‌ای برای عبور است، به همین دلیل بعد از مرگ، معصیت و گناه، فرض ندارد و صرفا فرایند پاداش و عقاب جریان خواهد داشت.

انتهای پیام 

captcha