برگزاری طرح آرامش بهاری در 25 بقعه متبرکه آذربایجان غربی
کد خبر: 3701176
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۱

برگزاری طرح آرامش بهاری در 25 بقعه متبرکه آذربایجان غربی

گروه فعالیت های قرآنی - مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی از برگزاری طرح آرامش بهاری در 25 بقعه متبرکه استان در نوروز 97 خبر داد.

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت الاسلام ناصر جوانبخت مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به فرا رسیدن ایام نوروز و برگزاری طرح آرامش بهاری گفت : طرح آرامش بهاری به منظور خدمت رسانی به زائران نوروزی از 25 اسفند تا 14 فروردین ماه در 25 بقعه و امامزاده استان برگزار خواهد شد.


وی افزود : برگزاری مراسم لحظه تحویل سال و مراسم عزاداری روز شهادت امام هادی (ع)، برپایی خیمه های معرفت و اقامه نماز جماعت با حضور روحانیون بومی و اعزامی از جمله برنامه های جنبی طرح آرامش بهاری در نوروز 97 است.

وی تصریح کرد : امسال 27 مبلغ بومی و اعزامی در امامزادگان و بقاع متبرکه استان حضور داشته و پاسخگوی شبهات دینی مردم خواهند بود و به تبلیغ و ترویج سنت ماندگار وقف نیز خواهند پرداخت.

حجت الاسلام جوانبخت با اشاره به ظرفیت زائرسراهای استان گفت : 30 باب زائرسرا با ظرفیت 180 نفر در تکیه حضرت ابوالفضل چایپاره، 7 باب با ظرفیت 70 نفر در امامزاده محمد ابراهیم و 3 باب با ظرفیت 30 نفر در امامزاده غریب حسن (ع) برای اسکان مسافران نوروزی آماده هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی خاطرنشان کرد : 6 هزار و 374 موقوفه تاکنون در استان به ثبت رسیده که از این تعداد 120 موقوفه طی سال جاری وقف شده است و تعداد رقبه استان نیز 36 هزار و 623 عدد است.

وی با بیان اینکه سال جاری به جهت میزبانی چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن و برپایی موکب واقفان خیراندیش در مرز مهران سال پرکاری بود، اظهار کرد : با وجود همه کم و کاستی ها، چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن از لحاظ اجرا نسبت به 5 دوره گذشته، برترین دوره بود.

وی بیان کرد : طی سال جاری 320 سند اجاره برای نخستین بار در استان با متصرفین و حقوق موقوفات اخذ شده و 2 هزار و 900 سند اجاره منقضی شده نیز تجدید اجاره شده اند.

حجت الاسلام جوانبخت با بیان اینکه طی سال جاری 3 هزار رقبه به جهت سرمایه گذاری و بروز رسانی تعیین تکلیف شده اند، گفت : 29 هزار رقبه نیز ارزش گذاری شده و اطلاعات 5 هزار و 800 رقبه نیز در سامانه جامع موقوفات تایید شده است.

وی اظهار کرد : در راستای درآمد اجارات موقوفات 15 درصد رشد داشته ایم که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 40 درصد افزایش و در مجموع عواید موقوفات نیز 10 درصد نسبت به برنامه های سازمان رشد داشته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی تصریح کرد : طی سال جاری بیش از 14 هزار و 500 متر مربع از اعیان و عرصه بقاع متبرکه استان مرمت و بازسازی شده است.

وی خاطرنشان کرد : در 85 سال گذشته فقط 6 هزار سند برای موقوفات اخذ شده بود که امسال با 20 برابر افزایش یک هزار و 426 سند اخذ شده است که شامل 3 هزار و 765 رقبه می شود.

وی گفت : طی سال جاری میزان مطالبات موقوفات از نیروهای مسلح 169 میلیارد تومان بوده است که در صورت عدم پرداخت، املاکی به نفع موقوفات تملک خواهد شد.

انتهای پیام

captcha