فصل بهار فرصتی برای شناخت آیات الهی است
کد خبر: 3701205
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰

فصل بهار فرصتی برای شناخت آیات الهی است

گروه معارف ــ یک کارشناس مسائل مذهبی و دینی گفت: از نظر آموزه‌های قرآنی، بهار فصلی است که باید برای شناخت آیات الهی و بویژه مسئله رستاخیز و معاد از آن بهره برد.

حجت‌الاسلام رحیم همزبان، کارشناس مسائل مذهبی و دینی در گفت‌‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی ضمن بیان این نکته اظهار کرد: از نظر آموزه‌های قرآنی، بهار فصلی است که باید برای شناخت آیات الهی و به ویژه مسئله رستاخیز و معاد از آن بهره برد.

فصل بهار فرصتی برای برای شناخت آیات الهی است
وی با استناد به آیه 50 سوره روم خاطرنشان کرد: در این آیه می خوانیم: پس به آثار رحمت خدا بنگر که چگونه زمین را پس از مرگش زنده می‌گرداند. در حقیقت‌، هم اوست که قطعاً زنده کننده مردگان است و اوست که بر هر چیزی تواناست‌.
حجت‌الاسلام همزبان از نگاه فرآن به پدیده های طبیعت گفت و ادامه داد: نگاه قرآن به پدیده های طبیعت آن است که آنها آیات و نشانه هایی از نشانه‌های خداوند است که انسان از طریق آن به شناخت صفات الهی و اهداف آفرینش می رسد.
این استاد دانشگاه یادآور شد: خداوند در آیاتی چند به مسائلی چون ابر، باران، رویش گیاهان و مانند آن اشاره می کند و می فرماید که رستاخیز گیاهانی که پس از مرگ با بارش باران دوباره زندگی و حیات می یابند، نشان های از حیات مجدد انسان پس از مرگ در رستاخیز و معاد انسانی است.
حجت‌الاسلام همزبان بیان کرد: اگر چه بهار مدرسه ایست که درس‌های فراوانی دارد، اما قرآن کریم بهار را بهترین بهانه برای یادآوری دو نکته مهم و محوری خداباوری و معادباوری قرار داده است.
وی با اشاره به فرموده پیامبراکرم(ص) افزود: پیغمبر(ص) می فرمایند: بهار مثالی و الگویی از قیامت است.
حجت‌الاسلام همزبان در پایان تاکید کرد: با مروری اجمالی بر آيات قرآن خواهيم يافت که خواسته خداوند نيز همين است که از يک يک حوادث عالم عبرت بياموزيم و از جريانات مختلف زندگي پند گيريم. يکی از اين حوادث پر اهميت که هر ساله در زندگی يکايک ما تکرار می شود و شادابی و طراوت را برايمان به ارمغان می آورد، بهار طبيعت است.

انتهای پیام

captcha