ایجاد زمینه اسکان مسافران نوروزی در جوار بقعه قیدار نبی
کد خبر: 3701261
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹
محمدی خبر داد:

ایجاد زمینه اسکان مسافران نوروزی در جوار بقعه قیدار نبی

گروه اجتماعی: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده از انجام تمهیدات لازم برای اسکان مسافران نوروزی در جوار بقعه قیدار نبی خبر داد.

حجت‌الاسلام حسن‌رضا محمدی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان با بیان اینکه بقعه قیدار نبی(ع) برای اسکان مسافران نوروزی آماده شده است، اظهار کرد: در راستای استقبال از مسافران نوروزی و ایجاد فضای مناسب معنوی، اقدامات لازم اسکان مسافران در این حرم تاریخی و میراث فرهنگی انجام شده است.
حجت‌الاسلام محمدی با بیان اینکه در سطح شهر قیدار سه اسکان برای مسافران نوروزی آماده ارائه خدمات است، گفت: در صورت بالا بودن تقاضا برای اسکان و وجود مسافران و گردشگران در این شهرستان هماهنگی‌های لازم برای آمادگی مدارس خدابنده برای اسکان مسافران نوروزی انجام شده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده تاکید کرد: خادمان امامزادگان و بقاع متبرکه ۲۴ ساعته از روز ۲۸ اسفند ماه تا ۱۵ فرودین آماده پذیرایی از مهمانان و مسافران نوروزی هستند.
اجرای طرح آرامش بهاری در امامزادگان و بقاع متبرکه خدابنده
وی با اشاره به اینکه طرح آرامش بهاری در ۲۰ بقعه از شهرستان خدابنده اجرا می‌شود، گفت: در راستای استقبال از مهمانان نوروزی در ایام نوروز امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان خدابنده پذیرای مهمانان هستند.
حجت‌الاسلام محمدی با بیان وجود برنامه‌های شاخص در دو امامزاده شهرستان خدابنده ابراز کرد: در حرم قیدار نبی و امامزاده سید ابراهیم(ع) شهر سجاس برنامه‌های ویژه‌ای برای استقبال از مهمانان نوروز تدارک دیده شده است.
دعای چهل یاسین در امامزادگان خدابنده قرائت می‌شود
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده با اشاره به برگزاری مراسم ویژه تحویل سال نو در شهرستان خدابنده تصریح کرد: در راستای استقبال از سال نو دعای تحویل سال، دعای چهل یاسین در امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان خدابنده قرائت می‌شود.
برپایی خیمه‌های معرفت در شهرستان خدابنده
وی با بیان برپایی خیمه‌های معرفت در امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان خدابنده در ایام نوروز گفت: در راستای پاسخگویی به شبهات و مسائل شرعی و دینی مردم، خیمه‌های معرفت در امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان خدابنده برپا می‌شود. که از جمله برنامه‌های آن قرآن بخوان و جایزه بگیر و نقاشی ویژه کودکان ونوجوانان و اهدا جوایز به برگزیدگان را می‌توان نام برد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده تصریح کرد: برای افزایش موقوفات و گزارش از اجرای نیت از عواید موقوفات در شهرستان خدابنده در کنار برگزاری خیمه‌های معرفت مشاوره وقف نیز در محل امامزادگان و بقاع متبرکه وجود دارد و برنامه واقفان خیراندیش نیز در این اماکن مقدس و معنوی برگزار می‌شود.
captcha