تربیت اسلامی را برای پرورش فرزندان‌تان درنظر بگیرید
کد خبر: 3701265
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸
پیام شهید قرآنی علیرضا حجتی؛

تربیت اسلامی را برای پرورش فرزندان‌تان درنظر بگیرید

گروه جهاد و حماسه ــ شهید حجتی به والدین سفارش کرده است که اگر فرزندی خداوند عطا کرد بر شماست که مثل اجداد پاکتان و به سرپرستی خودتان او را تربیت اسلامی کرده و اگر پسر بود به حوزه علمیه و عکس آن هم به صلاح اسلام هرچه بهتر اقتضاء کرد.

2 فروردین- وصیت‌نامه

به گزارش خبرگزاری ایکنا، شهید علیرضا حجتی، در سال 1332 در خانواده‌ای متوسط و متدین چشم به جهان گشود و 12 شهریورماه سال 60 در عملیات آزادسازی ارتفاعات بازی دراز سرپل ذهاب پس از یک هفته حضور در جبهه به شهادت رسید. بیشتر از 10 ماه پیکر مطهر شهید در خط مقدم و زیرآتش بعثیون متجاوز قرار داشت و در 14 تیرماه در قطعه شهدا در بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

او از همان دوران نوجوانی با قرآن بسیار مأنوس بود و همیشه بخشی از وقت خود را در روز صرف قرائت قرآن می‌کرد. صدای بسیار زیبایی داشت و هنگام خواندن قرآن همه خانه سکوت می‌کردند و به صوت او گوش فرا می‌دادند. انس با قرآن روح او را جلا داده بود، از این رو رفتاری بسیار مهربان داشت و با همه از کودک تا بزرگسال با احترام رفتار می‌کرد.

شهید حجتی در ابتدای وصیت‌نامه‌اش نوشته است: سلامتی و پیروزی والدین، خانواده‌‌ها، فامیل‌ها و کلیه دوستان و آشنایان و مسلمین جهان در رأس امام عزیز و بت‌شکن‌مان را از پیشگاه خداوند متعال خواستارم و منتظر لقاءالله و فتح و پیروزی نهایی و ظهور امام عصر و زمان حضرت حجت‌ابن‌الحسن(عج) هستیم. اینجا جبهه حق و باطل بوده و هر آن امکان رسیدن به فیض عظمای شهادت می‌باشد و من موفق نشدم در تهران طبق دستور شرع مقدس وصیتی کرده باشم، لذا مستدعیست طبق مطالب زیر که همان وصیت بنده است در صورت کشته شدن در راه خدا شما عمل نمایید.

وی در ادامه وصیت‌نامه‌اش نوشته است: هرگاه خبر شهادت یکی از ما دو نفر را شنیدید راضی نیستیم که به سپاه جهت فراخواندن دیگری از جنگ کوشش کنید؛ چراکه از صدراسلام تا کنون خانواده‌های زیادی بودند که در این راه قربانی خیلی بیشتر از دوتا هم دادند. دوم طبق علاقه‌ای که به اسلام و امام دارید خود و تمامی افراد خانواده‌مان را مکلف سازید تا آخرین دم حیات دست از یاری اسلام و انقلاب و امام برندارند که در غیراین صورت خسرالدنیا والاخرة خواهید بود. ثالثا هرچه زودتر در صورت عدم برگشت من وضعیت خانه و زندگی ما را مشخص کنید. البته در حضور علما که طبق حکم شرع بتوان از آنها استفاده کرد و اگر فرزندی خداوند عطا کرد بر شماست که مثل اجداد پاکتان و به سرپرستی خودتان او را تربیت اسلامی نموده و اگر پسر بود به حوزه علمیه و عکس آن هم به صلاح اسلام هرچه بهتر اقتضاء کرد. درمورد مخارج کفن و دفن از ثلث مال، آن هم تا حدی که در خور انقلاب و به نفع اسلام و خارج از هرگونه ریا باشد.

شهید حجتی در بخش دیگری از وصیت‌نامه‌اش نوشته است: محل دفن، همه جا خاک خداست و بهشت زهرا بهتر است. سایر مواردی که به عقل من نرسید همانطور که خود بهتر صلاح می‌دانید همگی موظفید که در تمام مراسم و منبعد با لباس شادی محکم و استوار و پابرجا باشید.از همگی فامیل و آشنایان برایم حلالی بطلبید و همگی باهم متحد و منجسم باشید که خدا می‌داند اجر آن چیست؛ طبق گفته مولا علی(ع) درنهج‌البلاغه: و باید سر را به خدا عاریه داد که جز او کسی ارزش ندارد مگر بخواست او.

او در پایان وصیت‌نامه‌اش نوشته است: درپایان همه شما را به خدا می‌سپارم و امید آن دارم که درراه رضای خدا و رسالتی که در قبال مسلمین، قرآن و اسلام دارید کوتاهی نکرده و روز به روز استوارترو متعهد‌تر و متدین‌تر گردید.

انتهای پیام

captcha