در هر پست و مقامی که هستید، به اسلام و مسلمین خدمت کنید
کد خبر: 3701266
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲
پیام شهید قرآنی محمد خلیلی؛

در هر پست و مقامی که هستید، به اسلام و مسلمین خدمت کنید

گروه جهاد و حماسه ــ شهید خلیلی در بخشی از وصیت‌نامه‌اش عاجزانه از ملت ایران تقاضا کرده است تا کارشان را فقط به قصد انجام تکلیف و امر الهی انجام دهند و در هر پست و مقامی که هستند به اسلام و مسلمین خدمت کنند،

 در هر پست و مقامی که هستید، به اسلام و مسلمین خدمت کنید

به گزارش خبرگزاری ایکنا، شهید محمد خلیلی از پنج سالگی به کلاس‌های مسجد می‌رفت و در آنجا به یادگیری کتاب‌های ارزشمندی نظیر قرآن کریم، صحیفه سجادیه، نهج‌البلاغه می‌پرداخت. او برای بار سوم که به جبهه رفته بود، در عملیات والفجر1 در فکه شهید شد که مصادف با چند روز پس از عید بود.

شهید خلیلی در وصیت‌نامه‌اش نوشته است: در شک و تردیدم که این مدت عمررا که خداوند در این جهان فانی بر من عنایت فرمود، آیا توانستم طاعت و عبادت او را انجام دهم؟ و به اسلام و مسلمین خدمت کنم یا نه؟ با کمی فکر خواهم گفت خیر. در این مدت عمر، به یقین نتوانستم طاعت و عبادت او را انجام دهم و کارهایم را فقط به قصد رضای او انجام دهم. از آنجایی که تکلیف از طرف خدا بر من حکم می‌کرد، که این خود توفیقی است از جانب او مدتی است که قصد سفر به جبهه را کرده‌ام تا شاید بتوانم در آنجا خدمتی را اگر خدا قبول کند، انجام دهم.

وی در ادامه وصیت‌نامه‌اش نوشته است: از تمام برادران عزیز و خواهرگرامی که در ختم من شرکت می‌کنند و از هرقشری که هستند(بازاری، بقال، کاسب‌کار، کارمند و..) عاجزانه تقاضا می‌کنم کارتان را فقط به قصد انجام تکلیف و امر الهی انجام دهید. یعنی ببینید که الان در این مملکت اسلامی هستید تکلیف خدا بر شما چیست؟ امر خدایی چه هست؟ آن را انجام بدهید و خون شهدای فی سبیل‌الله را در نظر بگیرید و در هرپست و مقامی که هستید به اسلام و مسلمین خدمت کنید، بدون هیچ تکبر و غروری و سعی و کوشش‌تان ساختن یک جامعه اسلامی به دور از وابستگی‌های فکری، اقتصادی و سیاسی باشد.

او در پایان وصیت‌نامه‌اش نوشته است: از همه ملت ایران تقاضای عاجزانه و خاضعانه را در پیروی کردن و اطلاعت کامل از رهبر عزیز و کبیرمان امام خمینی(ره) و دعا برای او نزدیکی ظهور امام زمان(عج) و همچنین رزمندگان اسلام را دارم و این فراموش نشود که از همه چیزها مهم‌تر است.

انتهای پیام

captcha