فیلترینگ تلگرام صحیح نیست/ سیاست حذف نتیجه نداده است
کد خبر: 3701297
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰
حجت الاسلام رسول جعفریان:

فیلترینگ تلگرام صحیح نیست/ سیاست حذف نتیجه نداده است

گروه شبکه‌های اجتماعی ــ جعفریان ضمن ارائه توضیحاتی پیرامون صحیح نبودن فیلترینگ تلگرام بیان کرد: ما در سیاست حذف خود طی سه دهه، بلکه بیش از صد سال، از مبارزه با روزنامه و مجله گرفته، یا مخالفت با بلندگو و بعد رادیو و تلویزیون، و سپس نوار کاست و ویدئو و آنتن ماهواره و سی دی و غیره و غیره چه سودی بردیم که حالا قصد حذف کردن تلگرام را داریم.

فیلترینگ تلگرام صحیح نیست/سیاست حذف نتیجه نداده استبه گزارش ایکنا؛ حجت الاسلام و المسلمین رسول جعفریان استاد گروه تاریخ دانشگاه تهران در کانال تلگرامی خود متنی را پیرامون فیلترینگ تلگرام و بیهوده بودن این کار منتشر کرد که در پی ملاحظه می‌کنید:
کسی فکر نکند همه آنها که از تلگرام حمایت می‌کنند، ریگی به کفششان هست، یا آن که مثلا این افراد، از جنبه‌های منفی آن غفلت دارند، یا فرضا مانند آن آقایی که امروز ادعا کرده، اینها چون عقب مانده و مرتجع‌اند، از تلگرام، این ابزار عقب مانده استفاده می‌کنند و لابد ایشان دستاورد جدی‌تری به جای تلگرام دارند...
خیر، ما هم می‌دانیم که تلگرام، کاربردهای حرام و ضد منافع ملی هم دارد، اما این را هم می‌دانیم که این ابزار پر استفاده، امروزه مثل همه ابزارهای دو طرفه که سود و زیان دارد، نباید به خاطر زیانش حذف شود. اگر قاعده حذف درست باشد، باید خیلی چیزها را ـ مثلا تمام کارد و چنگال‌ها را ـ هم حذف کرد و برخی چیزهای دیگر را هم از بیخ و بن، نابود کرد تا فساد در میان ما خانه نکند.
مهم در اینجا این است که بتوانیم کاربری مثبت آن را توسعه دهیم، و از ضرر آن بکاهیم. مهم آن است که جنبه‌های آگاهی بخشی آن را جدی گرفته و خودمان هم از این طریق در گسترش فکر و اندیشه خودمان بهره ببریم. اصلا مهم این است که از این ابزار رقابت فکری ایجاد کنیم تا قوی‌تر شویم.
ما در سیاست حذف خود طی سه دهه، بلکه بیش از صد سال، از مبارزه با روزنامه و مجله گرفته، یا مخالفت با بلندگو و بعد رادیو و تلویزیون، و سپس نوار کاست و ویدئو و آنتن ماهواره و سی دی و غیره و غیره چه سودی بردیم که حالا قصد حذف کردن تلگرام را داریم؟
معلوم است که مخالفان ما هم از این ابزار استفاده می‌کنند، اما چرا نباید ما راه صحیح استفاده از آن را به مردم یاد دهیم. ما که به سرمایه‌های فکری خود اعتماد داریم، باید راه تبدیل آن را به خوارک فکری بیاموزیم و با این ابزار به تک تک خانه‌هایی که امروز از این ابزار استفاده می‌کنند ببریم.
و نکته اخیر این که فرضا که حذف شد، چه ابزار جایگزین دارید؟ کسانی نگران هستند که خدای ناکرده، بودن این ابزار سبب شود تا به اساس لطمه بخورد. اولا که این طور نیست، و دیگر این که اگر مشکلی در میان باشد که با این ابزار آشکار می‌شود، حتی اگر این ابزار هم نباشد، از راه‌های دیگری آن مشکلات خود را نشان خواهد داد.
طبعا باید به فکر حل مشکلات بود. بگذاریم مشکلات گفته شود تا به حل آنها فکر کنیم. بگذاریم این رسانه و موارد مشابه، برخی از خطاها را نشان دهند تا در اصلاح آنها تلاش کنیم. یک حرف منطقی این که هر وقت، ابزار بهتری آوردیم، مردم را از این ابزار جدا کرده و به استفاده از آنچه که فکر می‌کنیم دانش و تکنیک میهنی است، سوق دهیم. این چیزی است که به عقل ناقص ما می‌رسد، اگر برخطاییم ما را روشن کنند.

انتهای پیام

captcha