افزایش 25 درصدی کمک های مردمی در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3701311
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵

افزایش 25 درصدی کمک های مردمی در آذربایجان‌شرقی

گروه اجتماعی- مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌شرقی، از افزایش25 درصدی کمک های مردمی در تمامی سرفصل های کمیته امداد خمینی(ره) استان نسبت به سال گذشته خبر داد.

محمد کلامی، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان در گفت‌‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با اشاره به دستاوردهای اصلی کمیته امداد امام خمینی (ره)استان در سال ۹۶، اظهار کرد: سال جاری کمک‌‌ها و مشاکت مردمی در تمامی سرفصل ها نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، حدود چهار هزار و 200 شغل پایدار برای اعضای خانواده های تحت پوشش ایجاد شده و بالای پنج هزار نفر در قالب شغل زیارت به مشهد مقدس و عتبات اعزام شده اند.
 
وی ادامه داد: طی سال ۹۶ حدود 16 هزار خانه برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) بهسازی و نوسازی شده و روزانه به طور متوسط دو مسکن برای مددجویان به بهره برداری رسیده است.
 
کلامی، با بیان این‌که در آستانه عید نوروز کمک‌های جمع آوری شده جشن نیکوکاری در قالب بسته های حمایتی در اختیار مددجویان قرار می گیرد، اظهار کرد: مقرر شده برابر با مستمری اولیه، عیدی مددجویان کمیته امداد نیز پرداخت شود، بسته های عیدانه شامل پوشاک، خوراک، نیازهای شب عید و کمک های مردمی است.
 
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان با اشاره به این‌که در استان یک هزار و یک نفر خانواده تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی استان هستند، گفت: کمک‌های نقدی تمامی خانواده‌های تحت پوشش از جمله نیاز‌های شب عید تامین می‌شود، در قالب جشن نیکوکاری نیز برای هر خانواده 200 هزار تومان کمک نقدی و غیر نقدی پرداخت می شود که در مجموع مبلغ این کمک‌ها 20 میلیارد تومان برآورد شده است.
 
وی افزود: مددجویان کمیته امداد خمینی استان برابر با مستمری، عیدانه دریافت می کنند، در قالب یارانه ها، عیدی و مستمری به مبلغ چهار میلیارد تومان در بین مددجویان توزیع می شود.
 
کلامی، با بیان این‌که از اول تا سی ام اسفند ماه ۵۶ پایگاه در استان برای جشن نیکوکاری مستقر شده است، عنوان کرد:  از اول اسفند ماه در مدارس استان، معابر و خیابان‌ها و محل نماز جمعه‌ها پایگاه‌ها برای جمع آوری کمک های مردمی ایجاد شده و در تبریز نیز هشت پایگاه مستقر شده است، اگر فردی به پایگاه ها دسترسی نداشته باشد می تواند با شماره گیری *8877*1# کمک نقدی خود را واریز کند.
captcha