پخش مستند «عملیات فتح المبین» در نوروز ۹۷
کد خبر: 3701355
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴

پخش مستند «عملیات فتح المبین» در نوروز ۹۷

کانون خبرنگاران نبأ ــ تهیه‌کننده مستند «عملیات فتح المبین» گفت: این مستند دارای ژانر دفاع مقدسی است، مخصوص گروه سنی خاصی نبوده و روز دوم فروردین‌ماه از شبکه یک و سه پخش می‌شود.

مهری سرخیل، تهیه‌کننده مستند «عملیات فتح‌المبین» در گفت‌وگو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، گفت: این مستند به سفارش سازمان حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج تولید شده و دارای ژانر دفاع مقدسی است. همچنین این مستند ویژه گروه سنی خاصی نیست و دوم فروردین‌ماه ساعت 17:40 از شبکه یک و ساعت 7 تا 8 صبح از شبکه سه همان روز پخش خواهد شد.
سرخیل درباره عوامل ساخت مستند «فتح‌المبین» افزود: حسین بیات؛ کارگردان، ابوالفضل بیات؛ دستیار کارگردان، محمدرضا قیداری؛ مدیر تولید، مهدی مهدی‌زاده؛ صداگذار، حسین بیات؛ فیلم‌بردار، علی فرهانی؛ دستیار و منیر میرگلوی بیات؛ رنگ‌ساز و... از عوامل پشت صحنه هستند که ما را در ساخت این فیلم کمک کردند.
وی ادامه داد: هدف از ساخت این مستند یادآوری عملیات فتح‌المبین و زنده نگه داشتن یاد و نام شهدای هشت سال دفاع مقدس بوده که در واقع خواستیم نحوه شکل‌گیری و طراحی عملیات فتح‌المبین، اینکه چه کسانی و به چه شکل آن را طراحی کردند، نحوه اجرا و تعداد مراحل عملیات، شرح شیرین این پیروزی برای رزمنده‌ها در آن دوران، اثرگذاری این عملیات در کشور از نظر اقتصادی و سیاسی، نقش تحریم‌ها علیه ایران در آن زمان، نقش امام(ره) در عملیات فتح‌المبین و علت و چگونگی نام‌گذاری این عملیات به فتح‌المبین را به تصویر بکشیم.
سرخیل تصریح کرد: ساختار این اثر در یک روایت خطی منظور شده است که با توجه به طرح مسئله، مخاطب را به دنبال جواب همراه می‌سازد و امید است با استفاده از ابزار رسانه کمی از رشادت‌های رزمندگان اسلام را به نمایش گذاشته و جوانان را به طرف الگوهای سالم هدایت کنیم.


حسین کریمیان کاکلکی
انتهای پیام

captcha