ثبت 53 وقف در سال 96/ شهرستان گراش؛ در صدر تعداد موقوفات جدید
کد خبر: 3701401
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹
موسوی خبر داد:‌

ثبت 53 وقف در سال 96/ شهرستان گراش؛ در صدر تعداد موقوفات جدید

گروه اجتماعی ـ مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس از ثبت 53 وقف جدید طی سال جاری در این استان خبر داد.

حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با بیان اینكه وقف یكی از سنت‌های حسنه‌ای است كه از صدر اسلام تاكنون رواج داشته است، از ثبت 53 وقف جدید طی سال جاری در این استان خبر داد.
وی، ارزش این موقوفات را 150 میلیارد ریال اعلام كرد و گفت: در میان شهرستان‌های استان فارس، شهرستان گراش با 8 وقف بیشترین تعداد وقف‌های جدید در سال جاری را به خود اختصاص داده است.
موسوی با یادآوری اینكه استان فارس یكی از استان‌هایی است كه همواره امورات خیر در آن رواج داشته و دارد، گفت: بسیاری از واقفان استان فارس دارای شهرت جهانی هستند به عنوان مثال مرحوم نمازی كه از خود موقوفات متعددی از جمله بیمارستان نمازی را جا گذاشته است و این بیمارستان هم‌اكنون تبدیل به قطب پیوند اعضا در خاورمیانه شده است.
وی به نیات این وقف‌های جدید نیز اشاره كرد و گفت: درمان بیماران با رعایت اولویت بیماری‌های اطفال، احداث بیمارستان و تحقیق و پژوهش دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی، احداث و توسعه و تأمین هزینه‌های ضروری مسجد، اطعام و روضه‌خوانی حضرت سیدالشهدا(ع) در ایام محرم و صفر، تدریس و آموزش قرآن کریم، تأمین هزینه‌های ضروری حسینیه، تأسیس دارالقرآن و امور قرآنی، برگزاری جشن‌های اهل بیت(ع)، کمک به ایتام و نیازمندان، تأمین هزینه‌های حوزه علمیه و احداث مجتمع فرهنگی و مذهبی از جمله نیات موقوفات جدید امسال بودند.
مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس در پایان یادآور شد: از این تعداد 53 وقف جدید سال جاری، 10 وقف با نیت‌های قرآنی به ثبت رسیده‌اند.
انتهای پیام

captcha