پیرایشگاه‌ قزوین کتابخانه‌دار شد/وقف در گردش!
کد خبر: 3701425
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴
طرح قابل تحسین فرهنگی؛

پیرایشگاه‌ قزوین کتابخانه‌دار شد/وقف در گردش!

گروه فرهنگی- مؤسسه فرهنگی مسیر بیداری در راستای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، بیش از 10 جلد کتاب با موضوعات مختلف به همراه کتابخانه‌ای کوچک به یکی از پیرایشگاه‌های شهر قزوین اهدا کرد.

به گزارش ایکنا از قزوین، ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی از جمله امور مهم فرهنگی و از شاخص‌های توسعه جوامع به شمار می‌رود لذا باید این مسئله همواره از سوی مسئولان و مردم همواره مورد توجه قرار بگیرد. امام علی(ع) در اهمیت کتاب فرمودند«هر کس که با کتاب ها ارامش یابد راحتی و آسایش از او سلب نمی شود».
در این راستا مؤسسه فرهنگی مسیر بیداری در طول سال ۹۶ صدها جلد کتاب در حوزه دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت را به صورت «وقف در گردش» در بین شهروندان قزوین توزیع نموده است. 
این موسسه با اقدامی جالب و در خور تحسین به صورت نمادین بیش از 10 جلد کتاب با موضوعات مختلف به همراه کتابخانه‌ای کوچک و مجهز با هزینه تقریبی دو میلیون ریال به یکی از پیرایشگاه‌های مردانه شهر قزوین در خیابان آیت‌الله کاشانی اهدا کرد تا افرادی که فرصت کافی برای مطالعه ندارند از وقتی‌که در انتظار نوبت خود هستند برای این امر استفاده کنند. 
از آنجا که هر فرد به‌طور میانگین از 45 تا 90 دقیقه را در پیرایشگاه می‌گذراند این طرح می‌تواند فرصتی را برای مطالعه به مراجعه‌کنندگان دهد تا بخشی از این زمان را به فرصتی برای مطالعه و یا حتی تورّق کتاب اختصاص دهند. 
در این طرح علاوه بر اهداء کتابخانه، تعداد ۱۲ جلد کتاب از جمله کتاب «ضد» اشعار فاضل نظری، «سلام بر ابراهیم» خاطرات شهید ابراهیم هادی، لطیفه‌های شیرین عبید زاکانی، «هزاره اول خاک» اشعار علی معلم دامغانی، «یادگاران» خاطرات سید آزادگان علی‌اکبر ابوترابی، «شاهرخ حر انقلاب اسلامی» خاطرات شهید شاهرخ ضرغام، «صبحتان بخیر مردم» غزل‌های علیرضا قزوه و کتاب «مجنون بی‌نوایان» شرح زندگی و خاطرات «کاظم دانا» نیز اهداء شد. 
موسسه فرهنگی مسیر بیداری اقدامات فرهنگی دیگری را نیز مورد توجه قرار داده است که از جمله مهم‌ترین فعالیت‌های آن تولید عکس نوشته‌های فرهنگی، انجام فراخوان نذر فرهنگی برای اربعین حسینی و توزیع سربند و پیکسل ضد استکباری و دعای جیبی در مسیر پیاده‌روی اربعین، تهیه و انتشار پوستر نذر فرهنگی در ماه محرم که با استقبال کشوری مواجه شد، توزیع صد‌ها جلد کتاب با هدف وقف در گردش و نذر کتاب به ارزش تقریبی ۱۰ میلیون تومان و در نهایت حسن ختام این اقدامات اهداء کتابخانه‌ای کوچک به همراه بیش از ۱۰ جلد کتاب به پیرایشگاه مردانه به ارزش تقریبی ۲ میلیون ریال را می‌توان نام برد.

بی شک نظیر چنین اقدامات فرهنگی می تواند گامی بلند برای ترویج فرهنگ و کتاب خوانی در جامعه باشد که امیدواریم در سال 1397 نیز چنین برنامه هایی برنامه ریزی و انجام شود.
انتهای پیام/

captcha