لذت مطالعه در حرم رضوی
کد خبر: 3701450
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰

لذت مطالعه در حرم رضوی

گروه اجتماعی - برای نخستین بار، 15 هزار جلد کتاب در شش رواق زیرسطحی حرم مطهر رضوی در دسترس زائران نوروزی قرار می‌گیرد.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، این برنامه فرهنگی با عنوان «کتب ویژه مطالعه زائر» با هدف اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی و افزایش حضور و مشارکت زائران در برنامه‌های بارگاه ملکوتی امام رضا(ع)، در قالب یکی از ویژه برنامه‌های نوروزی این آستان مقدس اجرا خواهد شد.
بیش از 40 قفسه کتاب به منظور تسهیل مطالعه زائران نوروزی در ساعات حضورشان در این آستان ملکوتی در رواق‌های زیرسطحی حرم مطهر رضوی شامل رواق حضرت زهرا(س)، رواق حضرت معصومه(ع)، دارالحجه، دارالمرحمه، شیخ طوسی و شیخ حر عاملی قرار خواهد گرفت.
به همت کمیته محتوایی ستاد مناسبت‌های ویژه آستان قدس رضوی، 10 عنوان کتاب در موضوعات گوناگون همچون معارف اهل‌بیت(ع)، سبک زندگی اسلامی، شهدا و دفاع مقدس، زیر نظر و تأیید کارشناسان این آستان مقدس مانند حجت‌ الاسلام سیدمحمود مرویان و جواد محدثی قمی برای این برنامه فرهنگی تهیه شده است.
از جمله کتاب‌های مرحله نخست این طرح ویژه نوروز می‌توان به عناوین «مفاتیح الحیات»: مجموعه احادیث سبک زندگی، تألیف آیت الله جوادی آملی، «حکمت‌ها و اندرزها» و «داستان راستان»: اثر علامه شهید مطهری، «انسان 250 ساله» و «مطلع عشق»: مجموعه سخنان مقام معظم رهبری اشاره کرد.
«سلام بر ابراهیم»: مجموعه خاطرات شهید ابراهیم هادی، «شیدایی»: مجموعه خاطرات روایت‌گری شیخ عبدالله ضابط، «دختر شینا»: خاطرات بانو قدم خیرمحمدی کنعان و همچنین «دست دعا و چشم امید»: ترجمه ادبی مناجات خمس عشر، اثر سیدمهدی شجاعی، از دیگر عناوین این کتاب‌ها به شمار می‌رود.
حرم مطهر رضوی از دیرباز در حوزه کتاب و کتابخوانی فعالیت داشته است و وجود کتابخانه تخصصی اهل بیت علیهم السلام(گوهرشاد سابق) و کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی در این آستان مطهر بیانگر این امر است.
همچنین انتشارات بزرگ فرهنگی مانند به نشر، بنیاد پژوهش‌های اسلامی و دانشگاه امام رضا(ع) زیر نظر مجموعه آستان قدس رضوی در حوزه نشر کتاب فعالیت می‌کند.
یادآور می‌شود، برای نخستین بار است که آثاری از انتشارات مختلف به صورت گسترده در کنار کتاب‌های ارزشمندی مانند مصحف قرآن مجید، مفاتیح الجنان و کتاب‌های منتخب ادعیه، برای مطالعه زائرین در فضای حرم مطهر رضوی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

captcha