ثبت 17 موقوفه طی سال جاری در ایلام/ اجرای طرح آرامش بهاری در 27 بقعه متبرک ایلام
کد خبر: 3701461
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۸
حجت‌الاسلام شهیدی خبر داد:

ثبت 17 موقوفه طی سال جاری در ایلام/ اجرای طرح آرامش بهاری در 27 بقعه متبرک ایلام

گروه اجتماعی - مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام به ثبت 724 موقوفه در این استان اشاره کرد و گفت: در سال جاری تعداد 17 موقوفه در ایلام به ثبت رسیده است.

به گزارش ایکنا از ایلام، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن شهیدی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات ایلام، اظهار کرد: وقف به عنوان یک سنت نبوی و علوی و سیره ائمه اطهار (ع) منشاء پیشرفت اجتماعی و فرهنگی بوده است.
وی با بیان اینکه در جمهوری اسلامی ایران برای نهادینه کردن این سنت حسنه در عرصه های مختلف اقدامات موثری صورت گرفته است، افزود: عدم بیان احکام وقف، وجود ضعف در اطلاع رسانی صحیح در حوزه وقف، وجود مشکلات اقتصادی جامعه، عدم الگوسازی مناسب در این حوزه، فقدان پیشینه مناسب وقف در استان، مورد استفاده قرار نگرفتن ابزارهای هنری در این حوزه از جمله عواملی هستند که در ضعیف بودن فرهنگ وقف نقش دارند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام اضافه کرد: متاسفانه سنت حسنه وقف هنوز در استان ناشناخته است و باید ماموریت‌ها، کارکردها، اهداف و مزایای آن برای عموم مردم بیشتر تبیین شود.
شهیدی به اجرای طرح آرامش بهاری ویژه نوروز 97 در 27 بقعه متبرکه استان ایلام خبر داد و گفت: در اجرای این طرح برنامه های متنوع فرهنگی و مذهبی از تاریخ 28 اسفند امسال تا 14 فروردین سال آینده در این اماکن متبرکه اجرا خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه طرح آرامش بهاری برای هفتمین سال اجرایی خواهد شد، تاکید کرد: خیمه‌های معرفت در اجرای این طرح در جوار این اماکن برپا، ایستگاه‌های همه واقف باشیم پاسخگویی به مسائل شرعی، مشاوره خانواده، غرفه‌های کودک و نوجوان، اقامه نمازهای جماعت، برنامه ها و نمایشگاه های متنوع فرهنگی و مذهبی برگزار خواهد شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام همچنین از اعزام 30 مبلغ روحانی از حوزه‌های علمیه قم و ایلام در اجرای طرح آرامش بهاری برای استقرار در اماکن متبرکه استان و پاسخگویی به مسایل شرعی، برپایی نماز جماعت و ... خبر داد.
شهیدی با بیان اینکه آیین ویژه تحویل سال نو به همراه اجرای قرائت زیارت جامعه کبیره و دعای تحویل سال در شماری از بقاع متبرکه این استان اجرا خواهد شد، گفت: 120 زائرسرا برای اسکان میهمانان نوروزی در جوار بقاع متبرکه این استان آماده شده که این اماکن ظرفیت پذیرش روزانه 800 زائر را دارند.
یادآور می‌شود در پایان این نشست از 18 خبرنگار برتر چهارمین همایش وقف و رسانه تجلیل شد.
انتهای پیام
captcha