را‌ه‌یابی 19 طلبه خواهر یزدی به مرحله کشوری المپیاد علمی
کد خبر: 3701483
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۵

را‌ه‌یابی 19 طلبه خواهر یزدی به مرحله کشوری المپیاد علمی

گروه حوزه علمیه-معاون آموزش مدیریت حوزه‌ علمیه خواهران استان یزد از راه‌یابی 19 نفر طلاب خواهر این استان به مرحله کشوری المپیاد علمی حوزه های علمیه خواهران خبر داد.

فاطمه نظیر، معاون آموزش مدیریت حوزه‌ علمیه خواهران استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا یزد با بیان اینکه المپیاد علمی حوزه های علمیه خواهران در سه مرحله مدرسه‌ای، استانی و کشوری برگزار می‌شود اظهار کرد: امسال نهمین دوره المپیاد علمی سطح دو و پنجمین دوره سطح سه برگزار شد.

وی با بیان اینکه در سطح دو طلاب پایه دوم تا پنجم و در سطح 3 طلاب مشغول به تحصیل ورودی سال 94 به قبل مجاز به شرکت در المپیاد علمی بودند، گفت: مرحله استانی این المپیاد علمی هم زمان با سراسر کشور در روز جمعه مورخ 11 اسفند 1396 برگزار شد.

معاون آموزش مدیریت حوزه‌ علمیه خواهران استان یزد «ایجاد و افزایش انگیزه مطالعه در میان طلاب»، «ایجاد رقابت سازنده میان طلاب و واحدهای آموزشی»، «ارزیابی سطح علمی طلاب و نیز واحدهای آموزشی خواهران»، «ایجاد زمینه پیشرفت علمی و شکوفایی استعدادهای طلاب» و «شناخت طلاب ممتاز و استعدادهای درخشان به منظور ارائه خدمات ویژه به آن‌ها و طراحی برنامه‌های خاص» را از اهداف برگزاری این المپیاد برشمرد.

وی با اشاره به اینکه 467 نفر از طلاب در مرحله مدرسه ای شرکت کرده بودند تصریح کرد: از این آمار 95 نفر در مرحله مدرسه ای به مرحله استانی راه یافتند.

معاون آموزش مدیریت حوزه‌ علمیه خواهران استان یزد ادامه داد: در مقطع سطح دو 17 نفر از طلاب و در مقطع سطح سه 2نفر موفق شدند به مرحله کشوری راه یابند.

نظیر زمان برگزاری مرحله کشوری این المپیاد را 21 اردیبهشت‌ماه سال آینده و مکان آن را شهر مشهد عنوان کرد و گفت: نفرات برگزیده پایه پنجم این المپیاد از شرکت در آزمون کتبی رشته مرتبط سطح سه (کارشناسی ارشد) معاف خواهند بود.

وی ادامه داد: کسب حداقل امتیاز 80، جهت حائزین رتبه های اول تا سوم هر پایه یا رشته ، الزامی است.

معاون آموزش مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد ضمن آرزوی موفقیت برای راه یافتگان به مرحله کشوری یادآور شد: طلابی که در مرحله کشوری المپیاد پایه پنجم پنج ساله، هفتم هفت ساله، موفق به کسب امتیاز کسب امتیاز حداقل 70 شوند، از آزمون کتبی ورودی سطح سه معاف می شوند و این گروه ملزم به شرکت در مصاحبه علمی و دارا بودن سایر شرایط پذیرش هستند.

انتهای پیام

captcha