119 باغ تاریخی در خراسان جنوبی، پذیرای گردشگران نوروزی
کد خبر: 3701537
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵

119 باغ تاریخی در خراسان جنوبی، پذیرای گردشگران نوروزی

گروه اجتماعی- مدیر پایگاه میراث جهانی باغ اکبریه گفت: در ایام نوروز، 119 باغ تاریخی در خراسان جنوبی، پذیرای گردشگران نوروزی خواهند بود.

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، محمدعلی جنتی‌فر، امروز 29 اسفند، در زمینه باغ‌های دیدنی بیرجند، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در خراسان‌جنوبی ۱۱۹ باغ تاریخی وجود دارد که ۶۵ باغ در فهرست میراث آثار ملی ثبت شده است.
وی بیان کرد: از این تعداد ۶۳ باغ در بیرجند واقع شده است که نشان دهنده توجه نیاکان ما به کاشت درختان در فضای معماری بوده است.
کارشناس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی ادامه داد: از مهمترین باغ‌های شهر بیرجند می‌توان به باغ اکبریه، رحیم آباد، بهلگرد، شوکت آباد، باغ امیرآباد، بهلگرد، معصومیه، بهارستان و منظریه اشاره کرد که به لحاظ معماری و طبیعی بسیار چشم نواز هستند.
جنتی‌فر افزود: در میان این باغ‌ها، باغ و عمارت اکبریه جایگاه خاصی دارد چرا که در فهرست میراث جهانی به ثبت رسیده و در حقیقت در طرح حفاظت میراث جهانی قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه باغ‌های بیرجند نمونه‌های منحصر به فردی هستند، گفت: این باغ‌ها مربوط به دوره‌های تاریخی متعددی هستند و حتی در برخی از باغ‌ها نشانه‌هایی از دوره صفویه نیز پیدا شده است.
مدیر پایگاه میراث جهانی باغ اکبریه یادآور شد: باغ‌های بیرجند کاربری‌های متعددی از جمله کاربری‌های مسکونی، تفریحی، کشاورزی، اقتصادی و حکومتی داشته‌اند که در نقاط مختلف بیرجند قدیم استقرار پیدا کرده‌اند.

انتهای پیام

captcha