سفارش اخلاقی حجت‌الاسلام فاطمی‌نیا در آغاز سال نو
کد خبر: 3701592
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳

سفارش اخلاقی حجت‌الاسلام فاطمی‌نیا در آغاز سال نو

گروه شبکه اجتماعی ــ حجت‌الاسلام فاطمی‌نیا در پیام تبریک خود به مناسبت حلول سال نو با استناد به آیه‌ای از قرآن به بیان نکات اخلاقی پرداخته است.

سفارش اخلاقی حجت‌الاسلام فاطمی‌نیا در آغاز سال نو

به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام فاطمی‌نیا در پیامی که به مناسبت سال جدید منتشر کرده است با استناد به عدم تبدیل سنن الهی، مردم را در این سال  جدید به ایجاد تغییر در رفتارهای خود و نیکو کردن آنها برای بهره‌مندی از فضائل الهی توصیه کرده است. متن این پیام که در کانال منسوب به ایشان منتشر شده است بدین شرح است:

«باعرض تبريك خدمت هموطنان عزيز به مناسبت حلول سال هجري شمسي ١٣٩٧ ، مطلبي به عرض عزيزان مي‌رساند. البته اين مطلب از مطالب عاليه علمي مفصل است كه فقير خلاصه‌اي از آن را عرض ميكنم:

سنن تكوينيه خداوند متعال بر دو قسم است: اول، سنن تكوينيه ظاهريه است و آن عبارت است از مظاهر قدرت حضرت حق و فعل و انفعالات و انسجام دقيق در آنها. به عنوان مثال ساده، ما گندم مي‌كاريم و آثاري كه خداوند در دانه گندم، آب و هوا، خاك و تابش خورشيد گذاشته است، موجب می‌شود گندم بروید و چنين نيست كه كسي گندم بكارد و برحسب تصادف به جاي آن اسپند برويد! با وجود اين سنن تكوينيه ظاهريه، اين فرض ممكن نيست و در قرآن مكرّر خاطر نشان شده كه در سنن خداوند هرگز تبديل و تبدّلي نخواهد بود.

دوم، سنن تكوينيه باطنيه است، براي مثال ظلم آثار ظلماني در پي دارد، عقوق والدين باعث بدبختي در دوجهان است؛ همانطوري كه ده ميليون سال پيش اگر گندم مي‌كاشتند، گندم مي‌روييد، همانطور هم هزار سال پيش نماز شب نورانيت حاصل مي‌كرد و يا عقوق والدين، باعث بدبختي مي‌شده است. اينجاست كه حضرت حق مي‌فرمايد: «و لن تجد لسنة الله تبديلا».

پس خوب است ما با توجه به عدم تبدّل سنن تكوينيه باطنيه، در اين ايام حلول سال جديد در اخلاق و رفتار خود تجديد نظر كنيم، مخصوصا مهرباني و حسن خلق و كنار گذاشتن خشم و غضب و پرخاش! در اين صورت بر حسب سنن تكوينيه باطنيه، خداوند مهربان، اين تجديد نظرهاي ما را موثر مي‌سازد به شرط اینکه استقامت داشته باشيم . در خاتمه از خداوند كريم مسألت دارم كه اين سال جديد، سال عافيت و توفيق و تندرستي و شادي براي همگان باشد بحق محمد و آله الطاهرين صلوات الله عليهم اجمعين.
الاسير الفاني سيد عبدالله فاطمي نيا ابن العارف بالله آيت الله الحاج سيد اسماعيل قدّس سرّه».

انتهای پیام

captcha