لزوم بروزرسانی روش‌ها و فعالیت‌ها در بقاع متبرکه
کد خبر: 3701630
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵
نماینده مردم بیرجند در مجلس تأکید کرد:

لزوم بروزرسانی روش‌ها و فعالیت‌ها در بقاع متبرکه

گروه معارف- نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: علاوه بر اینکه مسائل سنتی را در چهار چوب شرع حفظ می‌کنید روش‌ها و فعالیت‌ها را در بقاع متبرکه بروزرسانی و از روش‌های جدید برای نهایت تأثیرگذاری استفاده کنید.

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدباقر عبادی، امروز یکم فروردین، در جمع خبرنگاران، طرح آرامش بهاری در امامزادگان و بقاع متبرکه را فرصت مناسبی برای ارائه خدمات به زائران و مسافران نوروزی دانست.
وی طرح آرامش بهاری را از طرح‌های خوب در سازمان اوقاف و امور خیریه دانست و بیان داشت: مردم در ایام نوروز با حضور خود در بقاع متبرکه می‌توانند علاوه بر آرامش روحی از شادی معنوی و ظاهری برخوردار شوند.
نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مسافران نوروزی با حضور خود در بقاع متبرکه ضمن بهره‌مندی از آرامش روحی می‌توانند از فضای بهاری و طبیعت موجود در بقاع متبرکه استفاده کنند.
عبادی خدمات اوقاف در طرح آرامش بهاری را شایسته تقدیر دانست و گفت: کشور ایران دارای مردمان بسیار خوبی است و هر آنچه به این مردم خدمت ارائه شود باز هم کم است.
وی پیرامون فعالیت‌های فرهنگی در بقاع متبرکه، مطرح کرد: در گذشته اماکن مذهبی با قابلیت‌های فرهنگی رها بودند و فعالیت‌های فرهنگی به ندرت انجام و بیشتر به کارهای سنتی بها داده می‌شد.
نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: خوشبختانه طی چند سال گذشته فعالیت‌های فرهنگی در بقاع متبرکه نسبت به گذشته افزایش یافته و فعالیت‌های ارزشمندی در بقاع متبرکه انجام می‌شود.
عبادی پاسخ به پرسش‌های جوانان، انجام مشاوره‌های خانواده، ازدواج و وقف و کارهای فرهنگی را نمونه‌ای از فعالیت‌های اوقاف در بقاع متبرکه ذکر کرد و افزود: با افزایش موقوفات فعالیت‌های سازمان اوقاف نیز گسترده شده و فعالیت‌های خوبی در سطح بقاع متبرکه انجام می‌شود.
وی رفع شبهات دینی جوانان و نوجوانان را از دیگر اقدامات اوقاف دانست و اظهار کرد: متأسفانه فضای مجازی سرشار از شبهات و مسائل است و با استقرار روحانیت در بقاع متبرکه جوانان و نوجوان ضمن بهره‌مندی از فرصت‌های معنوی به راحتی می‌توانند به روحانیت و کارشناسان مراجعه و رفع شبهه کنند.
نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی خطاب به متولیان امامزادگان بیان کرد: ضمن اینکه مسائل سنتی را در چهار چوب شرع حفظ می‌کنید روش‌ها و فعالیت‌ها را در بقاع متبرکه بروزرسانی و از روش‌های جدید برای نهایت تأثیرگذاری استفاده کنید.
عبادی از مهمترین راهکارهای رفع شبهات دینی جوانان و نوجوانان را برگزاری جلسات بحث و گفت‌وگو پیرامون مسائل دینی دانست و خاطرنشان کرد: باید مکانی برای بحث آزاد با حضور متخصصان مسائل دینی برگزار شود تا جوانان بتوانند به تبادل نظر بپردازند.
انتهای پیام

captcha