نورپردازی زیباترین مسجد فارس در شب/ 19 خیمه معرفت دینی برپا شد
کد خبر: 3701644
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱

نورپردازی زیباترین مسجد فارس در شب/ 19 خیمه معرفت دینی برپا شد

گروه اجتماعی ـ همزمان با فرا رسیدن سال نو، طرح نورپردازی مسجد نصیر‌الملك شیراز به عنوان زیباترین مسجد فارس افتتاح شد.

به گزارش ایكنا از فارس، مراسم افتتاحیه طرح نورپردازی مسجد نصیرالملك، زیباترین مسجد فارس و معروف به مسجد صورتی شب گذشته، 29 اسفندماه برگزار شد.
حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس در حاشیه این مراسم گفت: مسجد نصیرالملك یكی از جاذبه‌های گردشگری استان فارس كه به دلیل معماری منحصر به فرد آن و همچنین بازی رنگ و نور در شبستان‌های آن، دارای شهرت جهانی است.
وی با بیان اینكه این مسجد در طول سال میزبان خیل عظیمی از گردشگران داخلی و به خصوص خارجی است، افزود: به دلیل اینكه رفت و آمد گردشگران تنها در طول روز بود و امكان بازدید از این مسجد در شب وجود نداشت، لذا طرح نورپردازی این مسجد به‌همت اوقاف فارس و از محل موقوفات با اعتباری بالغ بر 150 میلیون تومان انجام شد.

افتتاح طرح نورپردازی زیباترین مسجد فارس/ 19 خیمه معرفت دینی برپا شد
موسوی، گرمای هوای تابستان را از دیگر عوامل اجرای طرح نورپردازی مسجد نصیرالملك برشمرد تا گردشگران راحت‌تر بتوانند در شب نیز به بازدید از این مسجد بپردازند.
مدیركل اوقاف فارس در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای طرح آرامش بهاری در این استان اشاره كرد و گفت: این طرح همزمان با سراسر كشور برای هفتمین سال متوالی در 501 بقعه متبركه فارس اجرا می‌شود.
وی از فعالیت 180 نفر از روحانیان اعزامی از شهر مقدس قم در این راستای این طرح خبر داد و گفت: 19 خیمه معرفت دینی با حضور و مشاركت این روحانیان متخصص در بقاع متبركه شاخص استان فارس در طی ایام نوروز برپا شده‌اند.
انتهای پیام

captcha