امامزاده سیدحسین(ع) تنکابن آماده میزبانی از مسافران نوروزی
کد خبر: 3701715
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹

امامزاده سیدحسین(ع) تنکابن آماده میزبانی از مسافران نوروزی

گروه اجتماعی - امامزاده سیدحسین(ع) شیرود یکی از بزرگ‌ترین و جلیل‌القدرترین امام‌زاده‌های مازندران به‌شمار می‌رود و عقاب تیز پرواز آسمان سردار رشید اسلام سرلشکر شهید علی‌اکبر قربان شیرودی در کنار آن آرامیده است که سوئیت و زائرسراهای مختلف در قالب طرح نوروزی آرامش بهاری در اختیار مسافران نوروزی قرار دارد.

به گزارش ایکنا از مازندران و به نقل از ستاد خبری طرح نوروزی آرامش بهاری مازندران، یکی از بزرگ‌ترین و جلیل‌القدرترین امام‌زاده‌های مازندران، امام‌زاده سیدحسین(ع) واقع در شهر شیرود است، که دل‌های مجاورین و زائران از سراسر ایران و جهان را متوجه خود ساخته است.
بارگاه مطهر از طرف شمال به فاصله ۱۵۰ متری نوار ساحلی دریای خزر و از جنوب به کوه‌های سرسبز هزار و ۵۰۰ متر و از غرب به رامسر عروس شهرهای ایران، چابکسر و از شرق به شهرستان زیبای تنکابن پایتخت مرکبات کشور متصل می‌‌شود.
قرار گرفتن بارگاه ملکوتی سیدحسین(ع) در مسیر زائران امام رضا(ع) که آذربایجان غربی و شرقی، گیلان و مازندران و گرگان تا خراسان رضوی از ویژگی‌های منحصر به‌فرد این آستان است و به‌گونه‌ای که خیل زائران آقا علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) بعد از عرض زیارت آن حضرت به این آستان مقدس می‌آیند.
از دیگر ویژگی‌های این بارگاه ملکوتی وجود گلزار شهدای جنگ تحمیلی در محوطه بقعه است که یکی از چهره‌های شاخص مدفون در این مزار، عقاب تیز پرواز آسمان سردار رشید اسلام سرلشکر شهید علی‌اکبر قربان شیرودی به‌شمار می‌رود که زائران پس از عرض ارادت به این آستان مقدس شریف به زیارت قبر مطهر این عزیزان می‌آیند.
قرار گرفتن آستان مقدس سیدحسین(ع) در غرب مازندران توانسته به‌عنوان قطب فرهنگی پذیرای گردشگران مذهبی و تفریحی باشد.
*سوئیت و زائرسراهای امام‌زاده سیدحسین(ع) شیرود در اختیار مسافران نوروزی
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تنکابن در گفت‌وگو با فارس، گفت: طرح آرامش بهاری در ۱۲ بقعه متبرکه این شهرستان در ایام نوروز اجرا می‌شود که در هشت بقعه متبرکه برنامه‌های شاخص به اجرا در می‌آید.
حجت‌الاسلام رسول علیخانی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شود، اظهار کرد: ساختارهای بقاع متبرکه باید به این سمت هدایت که اماکن متبرکه به قطب فرهنگی تبدیل شود.
وی تصریح کرد: ساخت بقعه، ساخت ضریح، خرید فرش و امکانات دیگر خوب است اما همه اینها باید یک هدف را دنبال کند و آن هدف جذب حداکثری قلوب مردم به امام‌زادگان است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تنکابن با بیان اینکه تمام هیأت‌های امنای امام‌زادگان باید عملکردشان وحدت و همدلی و جذب حداکثری آحاد مردم به‌ویژه جوانان باشد، خاطرنشان کرد: همه ما باید آبرو بگذاریم تا بقاع متبرکه را طوری مدیریت کنیم که مردم بتوانند وقتی به بقعه مراجع می‌کنند با دست پر مباحث فرهنگی برگردند.
علیخانی با تأکید بر اینکه برای حضور مسافران باید نیروهای امنیتی و انتظامی وارد شوند تا برای مردم امنیت به‌بار بیاورند، گفت: فلسفه وجود امام‌زادگان خود به خود امنیت می‌آورد و فضای بسیار خوبی برای خدمات‌رسانی به مسافران است.
وی اظهار کرد: در سال ۱۳۹۷ با حرکت جهادی در امام‌زادگان باید شاهد تحول فرهنگی باشیم.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تنکابن با بیان اینکه یکی از بقاع متبرکه شاخص استانی آستان مقدس امام‌زاده سیدحسین(ع) شیرود به‌شمار می‌رود که در رأس اجرای برنامه‌های فرهنگی این اداره قرار دارد و امیدواریم به قرارگاه فرهنگی تبدیل شود، گفت: سوئیت و زائرسراهای امام‌زاده سیدحسین(ع) شیرود در اختیار زائران و مسافران نوروزی قرار می‌گیرد.
این مسؤول با اشاره به اینکه طرح آرامش بهاری یکی از برنامه‌های است که اول سال جدید اداره اوقاف و امور خیریه در جوار بقاع متبرکه برگزار می‌کند، افزود: در این طرح ویژه برنامه‌هایی متنوع از جمله مراسم تحویل سال‌نو که با حضور اقشار مختلف مردم و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی که همراه با پخش پیام نوروزی مقام معظم رهبری به اتمام می‌رسد.
علیخانی یادآور شد: یکی از برنامه‌های متنوع در بقاع متبرکه در ایام عید نوروز، برپایی خیمه‌های معرفت با غرفه‌های نمایشگاهی و حضور روحانیون برای پاسخ به مسائل شرعی و شبهات دینی مردم و مسافران است.
وی با اشاره به اینکه عمل در جوار بقاع متبرکه مبنا و اساس آن خط ولایت است، گفت: در جوار بقاع متبرکه که با وحدت، همدلی با آرمان‌های انقلاب و شهدا و با مردم متدین بتوانیم دست به دست هم دهیم و با ظرفیت خوبی که در بقاع متبرکه در این شهرستان وجود دارد بتوانیم طرح آرامش بهاری را به‌صورت مناسب اجرایی کنیم.

captcha