لزوم خريد كالاهای ايرانی توسط نهادهای دولتی
کد خبر: 3701718
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳

لزوم خريد كالاهای ايرانی توسط نهادهای دولتی

گروه اقتصادی- استاندار يزد با اشاره به ضرورت حمايت از خريد كالاهای ايرانی بويژه در نهادهای دولتی گفت: هيچ دستگاهی حق ندارد از كالاهای خارجی كه مشابه و نمونه داخلی آن وجود دارد، خريد كند و اين موضوع با جديت پيگيری خواهد شد.

به گزارش ایکنا از یزد، محمود زمانی قمی، استاندار یزد با بيان اين كه چند سالي است رهبر معظم انقلاب اسلامي(مدظله العالي) بر روي اصلي ترين مسئله كشور انگشت گذاشته و ارائه طريق فرموده اند اظهار کرد: رونق بخشيدن به اقتصاد كشور، مبارزه با بيكاري و اشتغالزايي از جمله مواردي است كه در شعار سال هاي اخير مورد توجه و تاكيد ايشان قرار گرفته است.
استاندار يزد با اشاره به نامگذاري امسال به عنوان سال «حمايت از كالاي ايراني» از سوي مقام معظم رهبري(مدظله العالي) گفت: خوشبختانه كيفيت كالاهاي توليدي در استان يزد نسبت به ميانگين كشور به دليل سختكوشي، همت و دقت مردم استان بالاتر است كه اين مسئله بايد مورد توجه و حمايت قرار گيرد.
وي توليد و خريد كالاهاي ايراني را نيازمند فرهنگسازي و حمايت بيشتر ارزيابي كرد و گفت: خريد كالاي ايراني به منزله كمك به اشتغالزايي و به كارگيري بيشتر فرزندان عزيز ايران اسلامي است.
زماني قمي تاكيد كرد: شعار امسال مقام معظم رهبري(مدظله العالي)، وظيفه همگان به ويژه رسانه ها و مطبوعات و همه آناني كه با عرصه فرهنگ ارتباط تنگاتنگ دارد را سنگين تر مي كند.
وي با اشاره به ضرورت حمايت از خريد كالاهاي ايراني به ويژه در نهادهاي دولتي تاكيد كرد: هيچ دستگاهي حق ندارد از كالاهاي خارجي كه مشابه و نمونه داخلي آن وجود دارد خريد كند و اين موضوع با جديت پيگيري خواهد شد.
استاندار يزد تصریح كرد: همه علاقه مندان به اسلام، انقلاب و استقلال ايران بايد حمايت از خريد كالاهاي ايراني را براي خود واجب فرض كنند تا زمينه براي رونق اقتصادي و اشتغالزايي بيشتر براي فرزندان اين مرز و بوم فراهم آيد.
وي مسير منطقي و درست كشور را، اجراي سياست هاي اقتصاد مقاومتي عنوان كرد و از برنامه ريزي براي تكميل برخي طرح هاي نيمه تمام و بالاي 60 درصد در سال آينده خبر داد.
استاندار يزد همچنين با اشاره به تصويب حدود 300 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجي برای استان یزد در وزارت اقتصاد و دارایی ادامه داد: در همين رابطه پروژه‌های مهم مرکز توریسم درمانی و انرژی خورشیدی برای استان پیش‌بینی‌شده است.
وي در پايان با تبريك مجدد فرا رسيدن نوروز باستاني ابراز اميدواري كرد با همت مردم عزيز، بخش خصوصي، همه كارگران و فعالان اقتصادي، شاهد شتاب گرفتن جذب سرمايه گذاري در استان يزد باشيم.
يادآور مي شود سال 1397 از سوي رهبر عظيم الشان انقلاب اسلامي(مدظله العالي) به عنوان سال «حمايت از كالاي ايراني» نامگذاري شده است.
منبع: استانداری یزد

انتهای پیام

captcha