1000 زندانی کهگیلویه و بویراحمد به مرخصی نوروزی رفتند
کد خبر: 3701754
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶

1000 زندانی کهگیلویه و بویراحمد به مرخصی نوروزی رفتند

گروه اجتماعی ـ مدیرکل زندان‌‌ها و نائب رئیس ستاد دیه کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک هزار نفر از زندانیان دارای شرایط این استان از 28 اسفند 1396 تاکنون به مرخصی نوروزی رفته‌اند.

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، اسماعیل جمیاری، مدیرکل زندان‌‌ها و نائب رئیس ستاد دیه کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته، دوم فروردین‌ماه اظهار داشت: این اقدام در راستای اجرای مفاد بخشنامه رئیس قوه قضائیه مبنی بر اعطای مرخصی نوروزی به زندانیان دارای شرایط انجام شد.
وی افزود: شرایطی فراهم شد تا تعدادی از زندانیان دارای شرایط کهگیلویه و بویراحمد در ایام تعطیلات نوروز سال 1397 کنار اعضای خانواده خود باشند.
مدیرکل زندان‌‌ها و نائب رئیس ستاد دیه کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: آثار مثبت حضور زندانیان کنار اعضای خانواده خود شامل بازسازی اجتماعی و اخلاقی آنان و برقراری روابط عاطفی بین زندانیان و اعضای خانواده آنان است.
جمیاری عنوان کرد: زندانیان کهگیلویه و بویراحمد با رعایت شرایط لازم و تأمین وثیقه نقدی یا ملکی 15 روز به مرخصی می‌روند و این مرخصی به مدت 15 روز دیگر نیز قابل تمدید است.
وی ابراز داشت: زندانیان جرائم سرقت در کهگیلویه و بویراحمد پس از ایام تعطیلات نوروز سال 1397 از این مرخصی بهره مند خواهند شد.
مدیرکل زندان‌‌ها و نائب رئیس ستاد دیه کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: 555 نفر از زندانیان جرائم مالی و غیرعمد در زندان‌‌های استان چشم انتظار کمک‌‌های نیکوکاران برای آزادی هستند.
جمیاری ابراز کرد: در آستانه عید نوروز سال 1397 و با کمک خیران و تلاش ستاد دیه کهگیلویه و بویراحمد 12 زندانی جرائم غیرعمد این استان آزاد و به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.
وی افزود: این افراد به‌دلیل جرائم غیرعمد شامل چک بلامحل، مهریه، دیه و بدهی مالی در زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد بسر می‌برند.
یادآور می‌شود، براساس ابلاغ رئیس قوه قضائیه چند دسته از زندانیان مشمول مرخصی ایام تعطیلات نوروز می‌شوند.
محکومان به حبس ابد به شرط تحمل حداقل پنج سال آن، محکومان به حبس بیش از 10 سال به شرط تحمل حداقل یک سال آن، محکومان به حبس بیش از پنج سال تا 10 سال به شرط تحمل شش ماه آن، محکومان به حبس بیش از یک سال تا پنج سال به شرط تحمل 2 ماه آن و محکومان به یک سال حبس و کمتر از آن به شرط تحمل حداقل یک ماه آن است.
انتهای پیام

captcha