23 اقامتگاه بومگردی در خراسان جنوبی پذیرای مسافران و گردشگران نوروزی
کد خبر: 3701761
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷

23 اقامتگاه بومگردی در خراسان جنوبی پذیرای مسافران و گردشگران نوروزی

گروه اجتماعی- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسانجنوبی با بیان اینکه راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی استان به منظور توسعه گردشگری روستایی و طبیعت گردی انجام شده است، اظهارکرد: ایجاد اشتغال ،کسب درآمد و حمایت از توسعه پایدار روستایی از دیگر اهداف راه اندازی این اقامتگاه ها بوده است.

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حسن رمضانی، امروز سوم فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران گفت: افزایش مدت اقامت توریست و گردشگر در نزدیکی آثار و جاذبه های تاریخی - فرهنگی و طبیعی ، معرفی و فروش صنایع دستی محلی و غذاهای سنتی ( درآمد زایی روستائیان)، ایجاد اشتغال پایدار و مهاجرت و بازگشت روستاییان به روستاها را می توان از مزایای راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی برشمرد.
وی افزود: در ایام نوروز امسال 23 اقامتگاه بوم گردی برای پذیرایی از مسافران و مهمانان نوروزی آماده سازی شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسانجنوبی بیان کرد: در راستای حمایت از سرمایه گذاران بخش گردشگری تاکنون بالغ بر دو و نیم میلیارد تومان تسهیلات کم بهره به متقاضیان ایجاد اقامتگاه های بوم گردی پرداخت شده است.
رمضانی تصریح کرد: همچنین سازمان با اجرای طرح تسهیلات روستایی در بخش گردشگری نیز سرمایه گذاران و جوامع محلی روستاهای گردشگر پذیر را مورد حمایت قرار داده است.
وی ادامه داد: بیشترین اقامتگاه‌های بومگردی استان با ۱۴ مورد در شهرستان طبس فعالیت دارند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسانجنوبی بیان کرد: همچنین در شهرستان بشرویه دو اقامتگاه، بیرجند دو اقامتگاه، سرایان دو اقامتگاه و در شهرستان های خوسف، سربیشه و فردوس هر کدام یک اقامتگاه بومگردی فعال است.
رمضانی خاطرنشان کرد: اسکان، ارائه غذا و نوشیدنی بومی، آموزش و فروش صنایع دستی محلی، اجرای نمایش و موسیقی سنتی، برگزاری رویدادها و فعالیت‌‌های بوم گردی بخشی از خدمات اقامتگاه های بوم گردی به مسافران است.

انتهای پیام

captcha