پذیرایی از مسافران نوروزی در ۳۴۰ بقعه و امامزاده اصفهان
کد خبر: 3701930
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳

پذیرایی از مسافران نوروزی در ۳۴۰ بقعه و امامزاده اصفهان

کانون خبرنگاران نبأ ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: طرح آرامش بهاری از طرح‌های سازمان اوقاف و امور خیریه است که در ۳۴۰ بقعه متبرکه استان اصفهان در حال اجرا است و عموم مردم نیز می‌توانند از برنامه‌های فرهنگی متنوع این ایام استفاده کنند.

پذیرایی از مسافران نوروزی در ۳۴۰ بقعه و امامزاده اصفهان

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف وامور خیریه، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا صادقی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اظهار کرد: آیین تحویل سال همراه با برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در بیش از ۳۵۰ بقعه متبرکه و بیش از سه هزار مسجد استان اصفهان توسط تشکل‌های فرهنگی و هیئت امنا این مراکز فرهنگی و دینی برگزار شد.
وی افزود: آیین تحویل سال در گلستان‌های شهدای استان اصفهان هم با حضور خانواده شهدا و عموم مردم برگزار شد که در شهر اصفهان این مراسم به‌صورت مستقیم از شبکه استانی صدا و سیما نیز پخش شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به استقبال مردم استان اصفهان از برنامه‌های تحویل سال در مراکز معنوی و دینی، گفت: قریب به یک میلیون نفر از مردم در مراسم تحویل سال مراکز فرهنگی و دینی در مساجد و بقاع متبرکه شرکت کردند.
وی با اشاره به اینکه برنامه‌های نوروزی در بقاع متبرکه اجرا می‌شود، اظهار کرد: طرح آرامش بهاری از طرح‌های سازمان اوقاف و امور خیریه است که در ۳۴۰ بقعه متبرکه استان اصفهان اجرا شده است و عموم مردم نیز می‌توانند از برنامه‌های فرهنگی متنوع این ایام استفاده کنند.
صادقی عنوان کرد: همچنین براساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده و هماهنگی‌های انجام شده خیمه‌های معرفت در جوار حرم مطهر ۱۱۳ امامزاده عظیم‌الشأن و شاخص استان اصفهان با محوریت عفاف و حجاب، ترویج زندگی اسلامی، نشر معارف اهل بیت(ع) و خداشناسی در قالب غرفه‌های کودک و نوجوان، قرآن بخوان جایزه بگیر، نقاشی بکش جایزه بگیر، پاسخ‌گویی به مسائل شرعی، مشاوره خانواده، چند رسانه‌ای و ایستگاه همه واقف باشیم برپا شده است که در این خیمه‌ها در ایام نوروز به زائران حرم مطهر بقاع متبرکه به‌صورت رایگان خدمات فرهنگی و مذهبی ارائه می‌کنند.
وی اضافه کرد: در اجرای این طرح نیز ۲۴۰ مبلّغ و روحانی بومی و ۱۷۰ مبلّغ اعزامی از شهر مقدس قم نیز با اداره اوقاف و امور خیریه در سراسر استان همکاری و مشارکت دارند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه بیان کرد: همچنین با هماهنگی‌های به عمل آمده در جوار حرم مطهر پنج امامزاده واجب‌التعظیم استان اصفهان که زائران و مسافرانی از اقصی نقاط دنیا دارند امسال مبلغانی که به زبان‌های عربی و انگلیسی و فرانسوی مسلط هستند مستقر شده‌اند تا به مسافران و زائران خارجی نیز خدمات فرهنگی در قالب خیمه‌های معرفت ارائه شود.
وی با بیان اینکه برخی از بقاع متبرکه استان اصفهان در مناطق گردشگری قرار گرفته‌اند، عنوان کرد: این مناطق فرصت گردشگری دینی هم برای مسافران فراهم ساخته‌اند و مردم علاوه بر بهره‌گیری از فضای معنوی این مراکز دینی از فرصت‌های طبیعی هم استفاده می‌کنند.
صادقی یادآور شد: همچنین برای آماده‌سازی بقاع متبرکه جهت برگزاری طرح آرامش بهاری کارگاه‌های آموزشی برای بیش از هزار نفر از اعضای هیئت امنا و مدیران مراکز فرهنگی و قرآنی بقاع متبرکه سراسر استان برگزار شد و بر اساس برنامه‌ریزی‌های به‌عمل آمده نیز امسال در این طرح بیش از چهار هزار نفر نیروی اجرایی در این طرح شرکت دارند.
وی در پایان گفت: در راستای خدمات‌رسانی هرچه بهتر به زائران و مسافران در ایام نوروز نیز اطلاعات GIS حدود ۳۳۶ امامزاده لازم‌التعظیم و بقاع متبرکه جهت بارگذاری در سامانه مسافر یار ستاد تسهیلات نوروزی استان اصفهان و نرم‌افزار گردشگری کجاس آماده و در این سامانه بارگذاری شده است.
سحر کریمی
انتهای پیام

captcha