15 بقعه متبرکه زنجان میزبان خیمه‌ معرفت هستند
کد خبر: 3702306
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶
موسوی:

15 بقعه متبرکه زنجان میزبان خیمه‌ معرفت هستند

گروه فرهنگی: معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به برپایی خیمه معرفت در ۱۵ بقعه متبرکه استان گفت: در برخی از این خیمه‌ها مبلغانی مسلط به زبان خارجی حضور دارند.

حجت‌الاسلام سیدموسی موسوی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: اجرای طرح آرامش بهاری امسال نیز مطابق سنوات گذشته از روزهای پایانی اسفندماه آغاز شده و تا ۱۵فروردین ادامه خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه امسال ۶۵ بقعه متبرکه میزبان طرح آرامش بهاری است، گفت: در ۱۵ بقعه خیمه‌های معرفت برپا شده است که این خیمه‌ها در سطح ویژه، سطح یک و ۲ در حال فعالیت هستند.
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه در کنار بقاع متبرکه و استقبال مسافران نوروزی امسال عید در مجتمع گردشگری لاله هیدج و گنبد سلطانیه هم خیمه‌های معرفت دایر است، افزود: به دلیل اینکه در این اماکن گردشگران خارجی نیز حضور پیدا می‌کنند، به همین دلیل از مبلغانی استفاده شده که به زبان‌های خارجی تسلط دارند.
حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه تعداد بقاع فعال در سطح ویژه چهار مورد است، تصریح کرد: این بقاع شامل امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان، امامزاده اسماعیل (ع) شناط، امامزاده سیدیعقوب (ع) صائین‌قلعه، حرم حضرت قیدارالنبی (ع) خدابنده است.
وی به سایر بقاع میزبان طرح آرامش بهاری نیز اشاره کرد و گفت: امامزاده زیدالکبیر (ع) ابهر، امامزاده اسحاق (ع) ابهر، مسجد بین راهی امام خمینی (ره) ایجرود، امامزاده سیدابراهیم (ع) سجاس، امامزاده محمد ابن ابراهیم (ع) حاج سیران، امامزاده هاشم و عوف (ع) و امامزاده جعفر (ع) طارم نیز از دیگر بقاع متبرکه‌ای است که امسال میزبان طرح آرامش بهاری است.
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به حضور مبلغان اعزامی در خیمه‌های معرفت افزود: مبلغان در قالب غرفه عفاف و حجاب و غرفه کودکان و نوجوانان و غرفه مشاوره و غرفه تبلیغ چندرسانه‌ای دایر شده است.
captcha