350 هزار نفر حرم بی بی حکیمه(س) را زیارت کردند
کد خبر: 3702514
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۴

350 هزار نفر حرم بی بی حکیمه(س) را زیارت کردند

گروه فرهنگی ـ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون 350 هزار نفر از نقاط مختلف ایران و کشورهای خارجی از حرم بی بی حکیمه(س) بازدید کردند.

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، فرزین بهمنی‌آزاد، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران امروز، 11 فروردین‌ماه اظهار داشت: سه هزار زائر از کشورهای عراق، کویت و امارات از 28 اسفند 1396 تاکنون به حرم بی بی حکیمه(س) مشرف شدند.
وی بیان کرد: در یک سال گذشته بیش از یک میلیون زائر داخلی از سراسر ایران اسلامی و کشورهای خارجی به زیارت حضرت بی بی حکیمه(س) آمدند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران افزود: بقعه متبرکه بی بی حکیمه خاتون(س) و بقعه متبرکه امامزاده جعفر(ع) با امکانات اسکان و خدمات رفاهی آماده پذیرایی دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.
بهمنی‌آزاد همچنین از استقرار 6 روحانی کارشناس و مبلغ دینی در ایام تعطیلات نوروز در حرم بی بی حکیمه(س) خبر داد و اضافه کرد: برگزاری نماز جماعت و بازگو کردن احکام دین در دستور کار مبلغان اعزامی قرار دارد.
وی تصریح کرد: نظارت بازرسان تعزیرات بر رقبه‌های تجاری در حرم بی‌بی حکیمه(س)، ایجاد یک باب نانوایی سیار، 20 باب مغازه، استقرار قصابی و تانکر آب‌رسانی سیار، لکه‌گیری و نصب علایم راهنما و رانندگی در راه‌های منتهی به حرم بی‌بی حکیمه(س) از سایر اقدامات انجام‌شده برای رفاه زائران است.
یادآورمی‌شود، براساس گزارش‌ها این بانوی بزرگوار از دختران حضرت امام موسی بن جعفر(ع) است که در زمان حکومت بنی‌عباس زندگی می‌کرده است.حرم مطهر امامزاده بی بی حکیمه(س) در 80 کیلومتری شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.
منبع: ایرنا
انتهای پیام

captcha