انتشار سه عنوان از مدخل‌های دانشنامه جهان اسلام در مالزی
کد خبر: 3703010
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴

انتشار سه عنوان از مدخل‌های دانشنامه جهان اسلام در مالزی

گروه بین‌الملل – سه عنوان از مدخل‌های«دانشنامه جهان اسلام» با عناوین «حدیث»، « تفسیر قرآن» و «تاریخ‌نویسان جهان اسلام» در مالزی منتشر و روانه بازار شد.

انتشار سه عنوان از مدخل‌های دانشنامه جهان اسلام در مالزیبه گزارش ایکنا به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در مالزی؛ سه عنوان از مدخل‌های* «دانشنامه جهان اسلام» با عناوین «حدیث»، « تفسیر قرآن» و «تاریخ‌نویسان جهان اسلام» همزمان با دوازدهم فروردین چهلمین سالگرد استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران در مالزی منتشر شد.

 کتاب‌های فوق از سوی رایزنی فرهنگی سفارت ایران در مالزی و با همکاری و مساعدت مرکز ساماندهی ترجمه و نشر علوم اسلامی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، هر کدام به صورت کتابی مستقل از سوی انتشارات( Islamic Book Trust)  مالزی به زبان انگلیسی چاپ و وارد بازار شد.

  قرار است تعداد دیگری از موضوعات و مدخل‌های دانشنامه جهان اسلام در سال‌ جاری در مالزی منتشر و روانه بازار کتاب شود.

دانشنامه جهان اسلام، دایرة المعارفی است درباره آموزه‌های دین اسلام، و تمدن و فرهنگ ملل مسلمان، از آغاز پیدایش اسلام  تا زمان حاضر. این دانشنامه در کل بالغ بر ۴۰ مجلد خواهد شد و به‌کوشش بنیاد دایرةالمعارف اسلامی به‌ چاپ رسیده‌ است.

مقالات گوناگون این دانشنامه که به ترتیب حروف الفبا تنظیم شده، حوزهٔ وسیعی از علوم و معارف را در برمی‌گیرد و  از آن جمله اصطلاحات علوم قرآنی، حدیث، فقه، کلام، عرفان، فلسفه، ادبیات و هنر، سیره انبیاء، اولیاء و ائمه، شرح حال و آراء مفسران، محدثان، فقها، متکلمان، فلاسفه، حکما، علما، عرف، مورخان، شاعران و هنرمندان جهان اسلام، تاریخ سیاسی اسلام و سرگذشت خلفا و سلاطین و وزرا و خاندان‌های حاکم، جغرافیای کشورها و بلاد اسلامی، وصف ابنیه و آثار تاریخی – مذهبی و شرح اعیاد، ایام دینی، ابزارها، پوشاک‌ها، خوراک‌ها، گیاهان و داروهای خاص جهان اسلام است.

*منظور از مدخل واژه‌هایی هستند که در دانشنامه‌ها درباره آن مطلب می‌نویسند. مانند واژه حدیث، تفسیر و تاریخ‌نگاران جهان اسلام.

انتهای پیام

captcha