انتخاب مرد اخلاق قرآنی
کد خبر: 3703265
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۹
شاه‌میوه پیشنهاد داد:

انتخاب مرد اخلاق قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی- مدرس و داور بین‌المللی مسابقات قرآن با اشاره به اینکه متأسفانه امروزه در بین متسابقان شاهد بداخلاقی‌هایی هستیم که با معیارها و ارزش‌های قرآنی هماهنگی ندارد، گفت: برای اینکه برخی از این معضلات اخلاقی برطرف شود، می توانیم جوایزی تحت عنوان مرد اخلاق قرآنی در نظر بگیریم و در جلسات مباحث اخلاقی در کنار مباحث فنی برای مستمعان مطرح شود.

غلامرضا شاه‌میوه اصفهانی، مدرس و داور بین‌المللی مسابقات قرآن در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، با اشاره به اینکه متأسفانه امروزه در بین متسابقان شاهد بداخلاقی‌هایی هستیم که با معیارها و ارزش‌های قرآنی هماهنگی ندارد، ابراز کرد: برای اینکه برخی از این معضلات اخلاقی برطرف شود باید جوایزی تحت عنوان مرد اخلاق قرآنی در نظر بگیریم و در جلسات قرآن مباحث اخلاقی در کنار مباحث فنی برای مستمعان مطرح شود.

وی در ادامه به موضوع توجه به مباحث تفسیری در جلسات قرآن اشاره کرد و گفت: اعتقادی به این امر ندارم که جلسات سنتی قرآن به فضای تفسیری وارد شود، زیرا نمی‌توان از استاد قرآن توقع داشت که به بحث مفاهیم تخصصی قرآن اشراف داشته باشد.

عصر حاضر و کاهش گرایش به مباحث قرآنی
وی با اشاره به اینکه در جلسات قرآن می‌توان از افراد خوش بیان استفاده کرد تا مفاهیم کلی قرآنی را بیان کنند، تشریح کرد: اما باید توجه کرد که امروزه وضعیت فرهنگی و اجتماعی جامعه به سمتی گام برداشته که گرایش به مباحث قرآنی کاهش یافته است.
شاه‌میوه اصفهانی با بیان اینکه مباحث قرآنی مخاطب خاص خود را دارد، ابراز کرد: برای ترغیب جوانان به مباحث قرآنی باید کارهای فرهنگی اساسی انجام داد و تنها نباید از سیمای قرآن انتظار داشته باشیم که در این زمینه فعالیت‌های گسترده انجام دهد.

انتخاب مرد اخلاق قرآنی
این داور بین‌المللی مسابقات قرآن اضافه کرد: اما درعین حال شبکه‌های مختلف سیما می‌توانند با اجرای برنامه‌های جذاب و مفرح قرآنی مقداری فضای قرآنی کشور را به سمت شاداب شدن پیش ببرند تا مخاطبان قرآنی عام شوند.
وی در ادامه در رابطه با اخلاق قرآنیان در جامعه نیز گفت: توقع از قاری و حافظ قرآن کریم این است که بیشتر از سایر افراد الزامات اخلاقی جامعه، ادب و احترام به پیشکسوتان قرآنی را رعایت کنند.
انتهای پیام

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمدیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۱/۲۲ - ۱۲:۲۷
0
1
فقط از شرکت کنندگان و متسابقین شاهد بداخلاقی هستید؟ پ
داوران وقتی که پشت درهای بسته امتیاز می دهند بداخلاقی نیست؟
وقتی فقط تعداد خاصی برای داوری مسابقات داوری می کنند بداخلاقی نیست؟
آقای شاه میوده محترم لطفا قدری به نواقص و عیوب قرآنیان هم بپردازید
ابوالفضل کاظمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۱/۲۶ - ۱۶:۰۳
0
0
باتشکر از استاد شاه میوه.خیلی ازاین روحیه ی اخلاقی استاد ابراز علاقه می کنم.واقعا از شما ممنونم.
captcha