ماه رجب، فرصتی بزرگ برای مومنان است
کد خبر: 3703387
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۳
آیت‌الله خاتمی:

ماه رجب، فرصتی بزرگ برای مومنان است

گروه سیاسی: نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: رجب ماهی دارای فضیلت‌ها و برکات فراوانی است و فرصتی بزرگ برای مؤمنان به شمار می‌آید.

به گزارش‌ ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان ظهر امروز جمعه 17 فروردین در خطبه‌های این هفته نمازجمعه زنجان با اشاره به برکات ماه رجب گفت: این ماه دارای فضیلت‌ها و برکات فراوانی است و فرصتی بزرگ برای مؤمنان به شمار می‌آید.
وی با اشاره به اینکه 19 فروردین‌ماه سالروز شهادت عالم مجاهد آیت‌الله محمدباقر صدر و خواهر دانشمند ایشان بنت‌الهدی صدر است، گفت: این عالم مجاهد یکی از مدافعان حضرت امام خمینی (ره) بود که بارها به خاطر این مسئله زندانی و شکنجه شد و سرانجام به واسطه نگرش والای خود به شهادت رسید.
آیت‌الله خاتمی با اشاره به نامگذاری روز 20 فروردین در سال 85 به نام روز فناوری ملی، تصریح کرد: بار دیگر ایران، آمریکا را با غنی‌سازی اورانیوم و متصل شدن به باشگاه هسته‌ای چند کشور، در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام گذارد.
نماینده ولی فقیه در استان زنجان با گرامی‌داشت شهید شهریاری، گفت: شهید شهریاری افتخار مردم زنجان و ایران است که توانست شعار امام راحل مبنی بر اینکه «ما می‌توانیم» را محقق کند.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب به دلیل وجود تحریم‌ها با همت جوانان و دانشمندان این مرز و بوم توانست بدون اتکا به توان خارجی، به غنی‌سازی اورانیوم جهت مصارف پزشکی و انرژی در کشور دست یابد.
آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه روز 21 فروردین 58 سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است، تاکید کرد: در این روز، بنیاد مسکن با دستور امام راحل تاسیس شد. این نهاد یک نهاد پربرکت برای محرومیت‌زدایی و بسط عدالت است که توانسته گام‌های بلندی را در جهت تحقق این رسالت بردارد.
امام جمعه زنجان همچنین با اشاره به سالگرد شهادت سپهبد صیاد سیرازی، تاکید کرد: این شهید در تمام مراحل زندگی خود با افتخار و عزت زندگی کرد و برای کشورش مایه سربلندی بود.
captcha