از اطاعت عاشقانه بنده تا تجدید بیعت هر روزه با مهدی موعود(عج) در دعای عهد
کد خبر: 3703531
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۹

از اطاعت عاشقانه بنده تا تجدید بیعت هر روزه با مهدی موعود(عج) در دعای عهد

گروه معارف- مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) خراسان‌جنوبی گفت: دعای عهد مضامینی دارد که بر تجدید عهد و بیعت هر روزه با امام زمان(عج) تاکید دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا خوشخو، مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) خراسان‌جنوبی در گفت وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: امام صادق (ع) فرموده‌اند: «هر که چهل صباح این عهد را بخواند از یاران قائم ما باشد و اگر پیش از ظهور آن حضرت از دنیا برود، خدا او را از قبر بیرون آورد که در خدمت آن حضرت باشد و حق تعالی به هر کلمه آن هزار حسنه، او را کرامت فرماید و هزار گناه از او محو کند».
وی با بیان اینکه هر کلمه از این دعا، هزار حسنه دارد، افزود: خواندن این دعا حسنات بسیاری دارد که مشمول فرد خواننده این دعا می‌شود.
مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) خراسان‌جنوبی در خصوص ویژگی‌های دعای عهد، تصریح کرد: بر دسته جمعی خواندن این دعا بسیار تاکید شده است.
خوشخو با بیان اینکه در جمله (اللَّهُمَّ بَلِّغْ مَوْلانَا الْإِمَامَ الْهَادِيَ الْمَهْدِيَّ الْقَائِمَ ) ضمیر به صورت جمع آمده و این نشان از جمعی خواندن این دعا دارد، اظهار کرد: هر دعایی اگر به صورت جمعی خوانده شود، تاثیر آن بیشتر خواهد بود.
وی بیان کرد: این دعا بر جهانی بودن تاکید دارد چرا که امام زمان(عج) مربوط به تمام جهانیان است.
مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) خراسان‌جنوبی ادامه داد: این دعا تاکید می‌کند که علاقه به امام زمان(عج) حد و حصر ندارد و بیان می‌کند که این علاقه، تمام مشارق و مغارب را شامل می‌شود.
خوشخو با بیان اینکه در این دعا به امام زمان(عج) به صورت عام سلام داده می‌شود، تصریح کرد: در این دعا صلواتی به اندازه عرش خداوند بر مهدی موعود(عج) داده می‌شود و این امر نشان دهنده سنگینی و بزرگی این سلام و صلوات است چرا که عرش خداوند بسیار بزرگ است.
وی با بیان اینکه با قرائت این دعا، صلوات به امام زمان(عج) هر روز تجدید می‌شود، افزود: این دعا به مراحل مختلف عهد و پیمان اشاره دارد.
مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) خراسان‌جنوبی بیان کرد: تجدید هر روزه این عهد و پیمان با امام زمان(عج) به معنای تسلیم بودن است.
خوشخو ادامه داد: در این دعا بنده از خداوند می‌خواهد که او را از یاران و انصار امام زمان(عج) قرار داده و نهایت محبت را نسبت به مهدی موعود(عج) در قلب او قرار دهد.
وی با بیان اینکه دعای عهد، اطاعت عاشقانه بنده را به معنای حقیقی از امام زمان خود بیان‌ می کند، افزود: در این دعا انسان از خداوند می‌خواهد تا علاقه او را در مسیر رضایت امام زمان(عج) قرار دهد.

مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) خراسان‌جنوبی یادآور شد: دعای عهد ویژگی ها و مضامینی دارد که اگر انسان به آن توجه کند، تسلیم خداوند و امام زمان خود می شود.
انتهای پیام

captcha