مسلمانان رادیکال و راست‌گرایان؛ دو لبه قیچی در آلمان
کد خبر: 3703782
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵

مسلمانان رادیکال و راست‌گرایان؛ دو لبه قیچی در آلمان

گروه بین‌الملل - چند سالی است که بحث‌ها حول محور سکونت مسلمانان در اروپا بالا گرفته است و گروه‌های مختلف دیدگاه‌های متفاوتی نسبت به این مسئله دارند.

مسلمانان رادیکال و راست‌گرایان؛ دو لبه قیچی در آلمان

پییره فوگل (Pierre Vogel) از چهره‌های جنجالی سلفی در آلمان

به گزارش ایکنا به نقل از کانال تلگرام اسلام و آلمان(اروپا)؛ در آلمان چندی پیش جنبشی به نام پگیدا (مخفف اروپایی‌های وطن‌دوست ضد اسلامی‌شدن مغرب زمین) شکل گرفت و همچنین حزب راست‌‌گرای آلترناتیو برای آلمان نیز در سال‌های گذشته یکی از محورهای اصلی تبلیغات خود را بر اساس اسلام‌هراسی قرار داده است.

این گروه‌ها، احزاب و جنبش‌ها از نظر فکری متأثر از افکار راست گرایانه و نژادپرستانه هستند و در هر برهه‌ای یک موضوع را هدف حملات خود قرار می‌دهند، در برهه‌ای یهودیان، در دوره ای دیگر مهاجرین و اکنون مسلمانان.

اما مسئله‌ای که نباید آن را مورد غفلت قرار داد نقش خود مسلمانان در این میان است.

همانطور که پیش‌تر ذکر شد نسبت جمعیت مسلمانان افراطی نسبت به کل جمعیت مسلمانان بسیار ناچیز و کم است، اما صدای این گروهِ اقلیت است که بیشتر شنیده می‌شود.

اظهارات و اقدامات این گروه از مسلمانان بهانه‌ای می‌شود برای احزاب و گروه‌های راست گرا تا جو اسلام‌ستیزی و اساسا دیگر‌ستیزی را گسترش دهند و به این شکل جمعیت خاکستری جامعه را که قضاوتی نسبت به این مسائل ندارند به سمت خود بکشانند.

به طور مثال حزب آلترناتیو برای آلمان که در انتخابات اخیر پارلمان آلمان حدود ۱۳ درصد از کرسی‌های آن را به دست آورد، در تبلیغات خود با استناد به اقدامات برخی از مسلمانان افراطی توانست توجه عمومی را به خود جلب کند.

بنا بر این گزارش، پییره فوگل (Pierre Vogel) یکی از چهره‌های جنجالی سلفی در آلمان است، او مسلمان آلمانی اهل راینلند و سابقا بوکسور بوده است.

مسلمانان رادیکال و گروه‌های سلفی با ارائه تفسیر خشک و جامعه‌ستیز از اسلام این فضا را برای ایجاد جو اسلام‌هراسی مهیا می‌کنند و اینگونه این دو گروه افراطی به شکلی ناخواسته به یکدیگر یاری می‌رسانند تا شرایط زندگی برای چهار میلیون مسلمان دیگر را سخت کنند. البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که مسلمانان دیگر باید در چنین فضایی با روشن ساختن مواضع خود و رفع ابهامات و سوء برداشت‌ها اقدامات این دو گروه را بی‌اثر سازند.

 

انتهای پیام

captcha