اتاق‌های فکر هم‌افزایی فعالان قرآنی در اصفهان برگزار می‌شود
کد خبر: 3703909
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴

اتاق‌های فکر هم‌افزایی فعالان قرآنی در اصفهان برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی- مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی قرآن و عترت استان اصفهان از برگزاری اتاق‌های فکر در سال جدید به منظور همسویی و هم‌افزایی میان فعالان قرآنی و نهادینه ساختن آموزه‌های قرآنی در جامعه خبر داد.

سید محمدجعفر پروانیان، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی قرآن و عترت استان اصفهان در گفت‌و‌گو با ایکنا از اصفهان اظهارکرد: تلاش این اتحادیه در سال جدید، استفاده از ظرفیت نیروهای موجود در جامعه قرآنی می‌باشد که برای رشد و پرورش آنها زحمت زیادی کشیده شده است.
وی با بیان اینکه چالش بزرگ فعالیت‌های قرآنی در سال جدید، موازی‌کاری‌هایی است که به صورت سلیقه‌ای انجام شده و باعث هدررفت سرمایه‌ها می‌شود، گفت: تلاش اتحادیه، ایجاد همسویی و هم‌افزایی در زمینه فعالیت‌های قرآنی است و به همین منظور، اتاق‌های اندیشه‌ورزی در سال جدید راه‌اندازی می‌شود که اولین جلسه آن، روز گذشته 18 فروردین‌ماه با هدف تبیین سیره عملی قرآن و رفتارهای قرآنی در جامعه و با حضور تعدادی از نخبگان قرآنی و اعضای هیئت مدیره اتحادیه برگزار شد.
پروانیان با بیان اینکه جامعه قرآنی باید روز به روز تخصصی‌تر شده و آموزه‌های قرآنی در فرهنگ عمومی جامعه نهادینه شود، تصریح کرد: مکارم اخلاقی در قرآن وجود دارد و لازم نیست به منبع دیگری مراجعه کنیم و باید به قرآن تمسک داشته باشیم. تلاش جامعه قرآنی در سال جدید این است که منویات مقام معظم رهبری در حوزه قرآن را به منصه ظهور رسانده و به گونه‌ای رفتار کند که از آموزه‌های قرآنی در جامعه بهره‌برداری کامل صورت گیرد.

اتاق‌های فکر هم‌افزایی فعالان قرآنی در اصفهان برگزار می‌شود

وی خاطرنشان کرد: هنوز ادغام اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی قرآن و عترت در شهر تهران انجام نشده و قرار است در تاریخ 24 فروردین با تشکیل مجمع عمومی این کار صورت بگیرد، در روز 20 اردیبهشت نیز ادغام کشوری انجام می‌شود و در جریان آن، اتحادیه‌های استانی دیدگاه‌های خود را مطرح می‌کنند که اتحادیه اصفهان در این زمینه پیشتاز است و مباحثی را تحت عنوان پایلوت و راهکارهای عملیاتی ارائه خواهد کرد.
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی قرآن و عترت استان اصفهان با اشاره به راهکارهای جامعه قرآنی برای رفع مشکلات خود گفت: قرار است در سال 97 همایشی با حضور تمامی اعضای جامعه قرآنی اعم از خیرین، مربیان، اساتید، اندیشمندان و مدیران مؤسسات قرآنی برگزار شود تا در جریان آن، اعضا راهکارهای خود را به منظور رفع مشکلات و نقاط ضعف فعالیت‌های قرآنی ارائه دهند. از طرف دیگر تلاش می‌کنیم تا دانشجویان دانشکده‌های قرآنی استان را به سمت انجام پژوهش‌هایی به منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری سوق دهیم.

انتهای پیام

captcha