تجربه‎‎‎ای متفاوت و نو از مطالعه قرآن کریم در تلفن همراه+دانلود
کد خبر: 3704082
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷

تجربه‎‎‎ای متفاوت و نو از مطالعه قرآن کریم در تلفن همراه+دانلود

گروه فناوری اطلاعات ــ اگر به دنبال یک قرآن کریم با ترجمه فارسی هستید که آن را همیشه در گوشی خود داشته باشید و تجربه‎‎‎ای متفاوت و لذت‌بخش از مطالعه قرآن کریم را داشته باشید «سلوا» را از دست ندهید.

به گزارش ایکنا؛ بیش از یک ماه تا شروع ماه مبارک رمضان باقی نمانده و بسیاری به دنبال آماده‎سازی خود برای این ماه بوده و همچنین برخی افراد هم به دنبال استفاده از فرصت برای فراگیری قرآن کریم هستند؛ شما اگر می‎خواهید آیات نورانی قرآن کریم را همیشه به همراه خود داشته باشید، کافی است یکی از صد‌ها اپلیکیشن قرآن موجود در بازار را نصب کنید و از آن‌ها استفاده کنید، اما برخی از این برنامه هستند که با قابلیت‎های ویژه و رایگان امکانات بیشتری را در اختیار شما قرار می‎دهند.
 
حال برای در اختیار داشتن یک قرآن کریم صوتی با قابلیت‎های جالب، برنامه‌ای را به شما معرفی می‌کنیم با عنوان سلوا که امکانات مفید و رایگان بودن آن می‎تواند نیاز شما را در داشتن یک برنامه قرآنی برطرف و به راحتی از آن استفاده کنید. در ادامه با نقد و بررسی این اپلیکیشن اندرویدی همراه ما باشید:
 
در اولین قدم کاربر با نصب و اجرای اپلیکیشن فوق، لیست همه سوره‌های قرآن را همراه با تعداد جزء و آیات آن‌ها در یک فهرست خواهید دید. البته بهتر است بدانید که اپلیکیشن سلوا، درصد و تاریخ آخرین مطالعه هر سوره را نیز به شما نشان می‎دهد. یکی از قابلیت‎های این برنامه اندرویدی، قرارگرفتن خودکار لیست بر روی سوره‌ای است که دفعه قبل، آن را مطالعه کرده‌اید. این سوره با عنوان آخرین مشاهده، در برنامه مشخص شده است.
قرآن همراه
 
در این برنامه شما می‌توانید با تایپ نام سوره‌ها در ابزار جستجو، آن‌ها را به راحتی پیدا کنید. قرآن کریم را با استفاده از امکانات مفید برنامه سلوا، می‌توانید با لذت بیشتری در تلفن همراه بخوانید. وقتی که یک سوره را در این برنامه باز می‌کنید اگر آن را یکبار دیگر مطالعه کرده باشید، صفحه به صورت خودکار بر روی آخرین آیه قرار می‎گیرد و می‎توانید با لمس دکمه پخش، مطالعه را از همانجا ادامه دهید. با این کار، قرائت هر آیه در مدت زمان مشخص تمام می‌شود و سپس آیه بعدی با پیمایش خودکار صفحه، پخش خواهد شد. شما می‌توانید از دکمه‌های قبل و بعد هم برای مطالعه بقیه آیه‌ها استفاده کنید.
 
از دیگر امکانات مفید این قرآن همراه باید به مواردی همچون نمایش زمان لازم برای مطالعه هر سوره، رزمان سپری شده از مطالعه، نشان دادن شماره آیه بر روی نوار زمان، حالت تمام صفحه برای هر آیه و ترجمه فارسی آن، انتخاب محدوده آیات برای مطالعه، تنظیم سرعت برای پیمایش خودکار، امکان مطالعه با متن عربی، فارسی یا هردو، تغییر رنگ صفحه، انتخاب مترجم، صوت ترجمه و قاری اشاره کرد.
 
در این اپلیکیشن، امکان پخش آیات با صوت هم وجود دارد که برای این کار باید فایل صوتی مربوط به قاری را دانلود کنید. اما با انتخاب قاری و حالت پخش صوتی، سرعت مطالعه متن عربی قابل تغییر نخواهد بود. در این برنامه اگر به پایین صفحه لیست سوره‌ها دقت کنید، می‌توانید درصد مطالعه کل آن‌ها را ببینید.
 
قرآن کریم با ترجمه فارسی
 
طبق گفته سازندگان برنامه در نسخه‌های بعدی سلوا، امکان تعریف برنامه مطالعه افزوده خواهد شد. برای استفاده از این قابلیت باید دکمه موجود در سمت چپ سربرگ و کنار آیکون ستاره را لمس کنید. برای هر برنامه مطالعه، تاریخ شروع و اتمام و آخرین زمان مطالعه به نمایش درمی‌آید.افزودن آیه به علاقه‌مندی‌ها نیز که با لمس دکمه قلب در زیر هر آیه اتفاق می‌افتد، از دیگر امکانات این اپلیکیشن در نسخه‌های بعدی آن اعلام شده است. ظاهری ساده و در عین حال جذاب، از ویژگی‌های مهم سلوا به شمار می‌آید که می‌تواند نظر مثبت شما را جلب کند.
 
در طراحی قالب گرافیکی اپلیکیشن فوق از رنگ‌های زنده و هماهنگ استفاده شده و حتی امکان تغییر ظاهر قالب به حالت تیره، روشن و رنگ سبز نیز در هنگام مطالعه سوره‌ها وجود دارد. از لحاظ تجربه کار با این برنامه هم مشکل خاصی به چشم نمی‌خورد غیر از اینکه بهتر بود عملکرد برخی از دکمه ها، قابل مفهوم‌تر باشد.
 
در کل قابلیت‎‌ها و نقاط قوت برنامه را می‌توان در عملکرد صحیح و بدون خطا، امکانات مفید برای مطالعه قرآن در تلفن همراه، گرافیک زیبا و کاربرپسند و راحتی استفاده برای همه اقشار اشاره کرد و نقاط ضعف برنامه هم را می‌توان در کمبود برخی از امکانات که می‌توانست مخاطبان بیشتری را جذب این برنامه کند اشاره کرد.
 
قرآن کریم صوتی
 
غیر از قابلیت تعریف برنامه مطالعه و امکان افزودن آیه به علاقه‌مندی‌ها در سلوا پیشنهاد می‌دهیم تولیدکنندگان آن امکان جست‌وجو در آیه ها، نشانه‌گذاری دقیق‌تر آیه، افزایش تعداد قاریان برای سلیقه‌های مختلف و محتوا و ابزار‌های بیشتر مثل استخاره را در آن قرار دهند.

در پایان باید گفت: اگر به دنبال یک قرآن کریم با ترجمه فارسی هستید که آن را همیشه در گوشی خود داشته باشید، سلوا گزینه خوبی برایتان خواهد بود. این اپلیکیشن اندرویدی به صورت کاملا رایگان ارائه شده و شما می‎توانید با کلیک بر روی این گزینه و یا اسکن بارکد زیر آن را دریافت کنید.
برنامهٔ QR Code
انتهای پیام
captcha