قضات با آراء صحیح اعتماد جامعه را به‌نظام اسلامی افزایش دهند
کد خبر: 3704216
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷

قضات با آراء صحیح اعتماد جامعه را به‌نظام اسلامی افزایش دهند

گروه سیاسی-نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌شمالی گفت: قضات با تصمیمات و آراء صحیح اعتماد جامعه را به‌نظام اسلامی افزایش دهند.

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، آیت‌الله ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در استان در جلسه با کارکنان دستگاه قضایی اظهار کرد: قضات قوه قضائیه باید تمام تلاش خود را برای جلوگیری از ظلم انجام بدهند زیرا آنان می توانند با تصمیمات و آراء صحیح اعتماد جامعه را به‌نظام اسلامی افزایش دهند.

وی ادامه داد: قضاوت کار بسیار دقیقی بوده و باید قضات حساس باشند و نباید با آراء ناصحیح خود به وزانت و وقار نظام اسلامی ضربه بزنند.

یعقوبی افزود: قوه قضاییه پناهگاه و کهف حصین مظلومان است و آثار و برکات قضاوت‌های قضات، یک امر فرهنگی است.

وی عنوان کرد: طبق آیات قرآن هیچ خیری وجود ندارد مگر دعوت مردم به کار خیر، انفاق و اصلاح بین مردم که اصلاح امور مردم یکی از مهم‌ترین وظایف قوه قضاییه است.

یعقوبی با بیان اینکه باید حسنات را در جامعه بگسترانیم تا برکات آن به کشورهای دیگر سرازیر شود، گفت: خداوند متعال در هیچ زمینه‌ای سخن بد گفتن را جایز نمی‌داند مگر از زبان مظلوم که برای احقاق حق خود در برابر ظالم بیان شود.

وی افزود: مظلوم نزد خدا محبوب است و خدمت کردن در دستگاه قضایی، برای احقاق حق مظلومان، کاری الهی، حساس و برای دفاع از محبوبان خداوند است و بر همین مبنا مجریان امر قضاوت محبوب پروردگارهستند.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان‌شمالی عنوان کرد: درزمینهٔ کمک به مظلومان و احقاق حقوق آن‌ها، آیات، احادیث و روایات متعددی وجود دارد و این نشانه حساسیت موضوع است.

وی بابیان این‌که خداوند حامی مظلومان است، افزود: انبیاء و اولیای الهی همواره در گفتار و عمل خود حامی مظلومان بوده‌اند و با ظلم و ستم روا داشتن به مظلومان مبارزه کرده‌اند.

آیت‌الله یعقوبی اظهار کرد: صدای مظلومان همانند دعای پدر و مادر، بُرد زیادی دارد و شنوده آه مظلومان خداوند است و کسی که بتواند آه مظلومی را از ظالم بگیرد جایگاه والایی نزد خداوند دارد.

انتهای پیام.

captcha