رسانه‌ها باید کمک کنند تا حواشی مانع پیشرفت کار نشود
کد خبر: 3704253
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵
سلیمانی دشتکی:

رسانه‌ها باید کمک کنند تا حواشی مانع پیشرفت کار نشود

گروه اجتماعی - استاندار ایلام با بیان اینکه آگهی‌ها باید از مجاری ارشاد توزیع شوند، گفت: رسانه‌ها باید کمک کنند تا حواشی مانع پیشرفت کار نشود

به گزارش ایکنا از ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار ایلام در دیدار نوروزی با اصحاب رسانه و مطبوعات استان ایلام ضمن تبریک سال نو و قدردانی از اطلاع رسانی رسانه‌های استان در این مدت، اظهار کرد: تا اواخر سال 96 به اتفاق مدیران و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، پیگیر اعتبارات بودیم و موفق هم شدیم که به عنوان مثال اعتبارات سهم سایر (ماده 50، رفاهیات، ماموریت، اضافه کار و ...) را به 105 درصد رساندیم که هیچ سالی از 90 درصد بیشتر نبوده است .
وی افزود: تلاش مجموعه مدیریت استان در حوزه اعتبارات خوب بود به طوری که برای بند ز از 35 میلیارد تنها 2.5 میلیارد جذب شده بود که با تلاش و پیگیری توانستیم در این بخش نیز موفق عمل کنیم و در سایر بخش‌ها نیز با پیگیری، نقدینگی را افزایش دادیم .
استاندار ایلام با بیان اینکه توانستیم اعتبار اربعین را از 17 میلیارد به 20 میلیارد تومان افزایش داده و به استان برگردانیم، اضافه کرد: از سوم فروردین ماه جاری تاکنون با اقشار مختلف جامعه دیدار کردیم و حتی با حضور در بین مردم و سرکشی از چادرنشینان توانستیم از نزدیک با مردم دیدار داشته باشیم .
سلیمانی دشتکی در ادامه با اشاره به سفر به 3 شهرستان در این مدت عنوان کرد: دیدار با 12 مسئول کشوری در یک روز برای پیگیری مسایل استان را نیز در این مدت انجام دادیم چرا که برخی از مسائل استان از جمله نفت، گاز، اربعین و ... ملی هستند .
وی در بخش دیگری از سخنان خود به دیدار با رئیس بنیاد مستضفعان اشاره و ادامه داد: در این دیدار مقرر شد این بنیاد برای خانواده دارای 2 فرزند معلول فاقد مسکن، خانه بسازد، زنان باردار مستضعف را مورد حمایت قرار دهد، همچنین خانواده‌های دارای فرزندان 3 قلو نیز مورد حمایت این بنیاد قرار خواهند گرفت .
استاندار ایلام با اشاره به دیدار با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، گفت: در جریان سفر به شهرستان ایوان نیز با برگزاری جلسه شورای برنامه‌ریزی مشترک استان و این شهرستان 21 میلیارد تومان مصوبه داشتیم .
سلیمانی دشتکی با بیان اینکه در جریان این پیگیری‌ها، حضور نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیز موثر بوده و با هم کارها را دنبال می‌کردیم، گفت: خوشبختانه توانستیم نهایتا 170 میلیارد تومان بودجه استان را تغییر دهیم .
وی با تاکید بر اینکه ما با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام اتحاد داریم و با وحدت کارها را به خوبی پیش می‌بریم، اظهار کرد: رسانه‌ها باید کمک کنند تا حواشی مانع پیشرفت نشود، کمک کنیم تجارب به نفع مردم بکار گرفته شود .
استاندار ایلام در پایان یادآور شد: تصمیم گرفتیم که آگهی‌ها از مجاری ارشاد توزیع شوند و اگر اداره یا سازمانی انجام نداد ما را در جریان بگذارید .
یادآور می‌شود در ابتدای این نشست «عبدالحمید کرمی» رئیس خانه مطبوعات استان ایلام نیز ضمن تبریک سال نو و آرزوی سالی پر برکت برای استان ایلام، اظهار کرد: امیدواریم در سال 97 شاهد تکمیل زیرساخت‌های اربعین، توسعه میادین گازی و نفتی، اشتغال و رفع مشکلات جوانان باشیم .
وی با اشاره به نامگذاری سال 97 به سال «حمایت از کالای ایرانی» از سوی رهبر معظم انقلاب، اضافه کرد: برای تحقق شعار سال، لازم است رسانه‌ها نیز دوشادوش مسئولین قدم بردارند و حمایت از کالای ایرانی را در دستور کار قرار دهند .
کرمی با تاکید بر اینکه ظرفیت رسانه‌ها برای کمک به توسعه استان خواهد بود، تصریح کرد: بحث آسیب‌های اجتماعی را پیگیری کرده و در صورت پشتیبانی همایشی برای این برنامه در نظر گرفته‌ایم، در بخش اربعین نیز سال گذشته برای نخستین بار سوگواره «اربعین در آئینه رسانه» را برگزار کردیم و برای امسال نیز آمادگی داریم .
رئیس خانه مطبوعات استان ایلام ادامه داد: زیرساخت‌های گردشگری استان که ظرفیت بسیار خوبی برای استان است باید تقویت شود چرا که صنعت گردشگری می‌تواند یکی از قطب اقتصادی استان ایلام شود .
در این دیدار تعدادی از خبرنگاران مسائل و مشکلات این صنف را با استاندار در میان گذاشتند
انتهای پیام
captcha