دومین جشنواره کتابخوانی «دانایی و توانایی» برگزار شد
کد خبر: 3704255
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰
جایدری:

دومین جشنواره کتابخوانی «دانایی و توانایی» برگزار شد

گروه اجتماعی - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش ایلام گفت: دومین جشنواره کتابخوانی «دانایی و توانایی» با هدف بهبود فرهنگ مطالعه و غنی سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در سال تحصیلی96/97 برگزار شد .

به گزارش ایکنا از ایلام، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش ایلام، یداله جایدری، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش ایلام اظهار کرد: این جشنواره در چهار مرحله مدرسه، منطقه، استان و کشوری برگزار می‌شود که در مرحله آموزشگاه استان ایلام در دوره تحصیلی ابتدایی دوره اول تعداد 1670 نفر، در دوره دوم ابتدایی تعداد 1479 نفر، متوسطه اول 625 نفر و متوسطه دوم 356 نفر شرکت کردند.
جایدری اضافه کرد: در این جشنواره دانش‌آموزان پس از مطالعه کتاب‌های منتخب که توسط اداره فرهنگی و هنری و با تخفیف 40 درصد در اختیار آنان قرار گرفته و شرکت در آزمون به مراحل بالاتر راه می‌بابند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان ایلام عنوان کرد: دانش‌آموزان استان‌های مختلف کشور نیز توسط وزارت آموزش و پرورش به چند قطب تقسیم شده‌اند و برای هر قطب، عناوین کتاب‌های یکسانی معرفی شده است .
لازم به ذکر است که استان‌های ایلام، خوزستان، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد در یک قطب قرار گرفته‌اند. امروز یکشنبه نوزدهم فروردین ماه جاری در کل مدارس شرکت کننده در مسابقه کتابخوانی برگزار شد .
گفتنی است تعداد شرکت کنندگان برای مرحله شهرستان به ترتیب در مقاطع ابتدایی دوره دوم 450 نفر، متوسطه اول 225 نفر و متوسطه دوم تعداد 187 نفر شرکت خواهد بود.
انتهای پیام
captcha