ملاک ماندگاری هنرمندان خدمت به انسانیت است
کد خبر: 3704322
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۱
کریمی:

ملاک ماندگاری هنرمندان خدمت به انسانیت است

گروه فرهنگی- فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: هنر واقعی هنری است که در خدمت تعالی بشر و در راه دستورات خداوند متعال باشد و آنچه هنرمند را ماندگار و نامش را در اذهان جاودانه می‌کند اخلاق مداری و توجه به ارزش‌های انسانی است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سردار محسن کریمی، فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی، امروز، 20فروردین در دومین همایش پاسداشت هنراتقلاب اسلامی که در سالن اجتماعات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار شد، هنرمندان بسیجی و انقلابی را یاران بی ادعای نظام خواند و گفت: هنرمندان بسیجی و انقلابی بدون هیچ چشم داشتی در معرفی ظرفیت‌های انقلابی و اسلامی تلاش می‌کنند و لحظه‌ای از پیگیری کارهای زمین مانده غفلت نمی‌کنند، آنان با سعه صدر هنر ناب و ارزشی را به نقطه تجلی و واقعی رسانده و ارزش‌های ناب انقلاب و دفاع مقدس را به تصویر می‌کشند.
وی بیان کرد: روحیه هنرمندان انقلابی و بسیجی باید تقویت شده و بین دیگر هنرمندان بسط داده شود، آحاد جامعه در حفظ فرهنگ ایثار و شهادت سهیم هستند اما نقش هنرمندان بیش از دیگر اقشار است، هنرمندان در رشته‌های مختلف با استفاده از ابزار و زبان هنر بهترین راه را برای ارتباط با قشر جوان و معرفی ارزش‌های والای انقلاب و به خصوص دفاع مقدس ایفا می‌کنند.
سردار کریمی اضافه کرد: هنر واقعی هنری است که در خدمت تعالی بشر و در راه دستورات خداوند متعال باشد و آنچه هنرمند را ماندگار و نامش را در اذهان جاودانه می‌کند اخلاق مداری و توجه به ارزش‌های انسانی است، پایبندی به اصول اخلاقی باید در میان هنرمندان زمین نهادینه شود.
فرمانده سپاه روح الله استان تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس و سال‌های مبارزه با رژیم طاغوت بسیاری از مردم به ویژه جوانان نقش آفرین بودند هنرمندان انقلابی با ذوق بسیار آثاری ماندگار خلق کردند و در ترسیم رشادت‌های رزمندگان و تشویق جوانان برای حضور در جبهه‌ها نقش کلیدی داشتند.

وی اظهار کرد: امروز نقش هنرمندان بسیار حساس‌تر و خطیرتر از دوران دفاع مقدس است، هنرمندان باید با خلق آثار فاخر در مسیر تبیین ارزش‌های اسلامی و دستاوردهای هشت سال حماسه آفرینی جوانان غیرتمند، حرکت کنند. با استفاده از ظرفیت هنر می‌توان ارزش های انقلاب و دفاع مقدس را به نسل جدید معرفی کرد.
سردار کریمی در ادامه بیان کرد: هنرمندان باید از منش، خط فکری و گرایش اخلاقی شهید آوینی الگوبرداری کنند؛ چراکه هنر انقلابی و اسلامی در اندیشه شهید آوینی متبلور است و هنرمندان نباید از این امر غفلت کنند.
این مقام مسئول گفت: هنرمندان باید دقت کنند که درهمه حال به ارزش‌های اسلامی پایبند باشند، هنر انقلاب اسلامی با پیروزی نظام متولد شد و با فعالیت هنرمندان متعهد و اخلاق مدار همچون شهید آوینی و دیگر هنرمندان خوش ذوق هر روز بالنده‌تر از قبل می‌شود. باید جوانانی تربیت شوند تا راه شهیدان و هنرمندان انقلابی و بسیجی را ادامه دهند.
وی همچنین به برگزاری کنگره امیران، سرداران و 6200شهید استان مرکزی در نیمه نخست سال جاری در اراک اشاره کرد و افزود: هنرمندان رشته‌های مختلف استانی که می‌توانند در برگزاری هر چه باشکوهتر این فرآیند ارزشی سپاه روح الله را یاری کنند می‌توانند نظرات و ایده‌های خود را به دبیرخانه این کنگره در اداره‌کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ارسال کنند.
سردار کریمی به مشکلات کارگری سال گذشته شهرستان اراک اشاره کرد و افزود: اگر چه برخی از واگذاری برخی صنایع استان بر اساس اصل 44 قانون اساسی با مشکلات بسیاری روبرو  است اما همه دستگاه‌های اجرایی به دنبال حل مشکلات و احیای صنایع هستند.
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در پایان گفت: فلسفه وجودی سپاه حمایت از کارگر است و برای احقاق حق کارگران از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند، اما نباید اجازه داد جنبش‌ها و اعتراضات کارگری به مسائل امنیتی تبدیل شود، چراکه دشمن از این فرصت‌ها استفاده می‌کند، اگر جنبش‌های کارگری به مسأله امنیتی تبدیل شود سپاه مقابله می‌کند.
یادآور می‌شود؛ در پایان مراسم از علی گودرزی بابت اجرای نمایش چادر خاکی مادرم، پرستو علی عسگرنجاد بابت نگارش کتاب داستان پرستوی آذرین، محمدرضا حاج محمد حسینی به خاطر تولید مستند نان گزیده ها، علی احمدی به خاطر مجموعه آثار خوشنویسی، علی شعبانی به خاطر تولید کاریکاتور پایان کار داعش، جواد مختاری به خاطر نگارش کتاب شعر روز یازدهم، مطهره مشایخی به خاطر مجموعه عکس زندگی و رسول شعبانی به خاطر سرپرستی گروه سرود ایستادگان تجلیل شد.

انتهای پیام

captcha