تجمیع مراکز فرهنگی در راستای رسیدن به اهداف متعالی انقلاب، آرزوی شهید آوینی بود
کد خبر: 3704401
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۹
مراسم بزرگداشت شهیدآوینی«داغ شقایق»/1

تجمیع مراکز فرهنگی در راستای رسیدن به اهداف متعالی انقلاب، آرزوی شهید آوینی بود

گروه هنر ــ یک عکاس و مستندساز دوران دفاع مقدس گفت: شهید‌آوینی خیلی دوست داشت تا همه مراکز فرهنگی دور هم جمع بشوند مثل آن زمان‌هایی که بچه‌ها را پنجشنبه دور هم در دفتر نشریه «سوره»جمع می‌کرد، اما متأسفانه این آرزوی سید برای تجمیع نیروهای فرهنگی و هنری انقلاب تحت فرمان رهبری تاکنون که تحقق پیدا نکرده است.

تجمیع مراکز فرهنگی در راستای رسیدن به اهداف متعالی انقلاب، آرزوی شهید آوینی بود

به گزارش ایکنا؛ مراسم بزرگداشت سالروز شهادت شهید سیدمرتضی آوینی تحت عنوان «داغ شقایق» عصر امروز دوشنبه ۲۰ فروردین در محل بنیاد فرهنگی روایت فتح، واقع در میدان فردوسی، ابتدای خیابان شهید سپهبد قرنی برگزار شد.

در این مراسم که با حضور حجت‌الاسلام پژمان‌فر؛ عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، سردار علی فضلی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعی از شخصیت‌های فرهنگی و هنری برگزار شد، ابتدا توسط مجری برنامه، فرازی از دستنوشته‌های شهید آوینی قرائت شد.

سپس رضا برجی، عکاس و مستندساز و از همکاران و نزدیکان  شهیدآوینی به ذکر مطالبی در مورد سید شهیدان اهل قلم پرداخت.

وی در ابتدای سخنان خود گفت: پرسشی که اکنون مطرح است و من بارها با آن مواجه شدم اینکه اگر سیدمرتضی در روزگار کنونی بود چه کار می‌کرد و چه اتفاقی می‌افتاد؟

برجی ادامه داد: باید بگویم که سیدمرتضی پیشگو بود و چند دهه جلوتر از خودش را هم می‌دید، این تفرقه و پراکندگی که در حال حاضر میان نهادها و مراکز فرهنگی و انقلابی به وجود آمده را آن زمان هم می‌دید.

وی افزود: می‌خواهم به این مطلب اشاره کنم که اگر سیدمرتضی الان بود البته اگر بدخواهان و دشمنانش می‌گذاشتند نخستین کاری که می‌کرد این بود که همه را دور هم جمع می‌کرد. این شهید بزرگوار خیلی دوست داشت همه مراکز فرهنگی دور هم جمع بشوند مثل آن زمان‌هایی که بچه‌ها را پنجشنبه دور هم در دفتر نشریه سوره جمع می‌کرد، اما متأسفانه این آرزوی سید برای تجمیع نیروهای فرهنگی و هنری انقلاب تحت فرمان رهبری تاکنون که تحقق پیدا نکرده است.

برجی گفت: خدا آوینی را خیلی دوست داشت که او را به فیض شهادت نائل کرد، سید بدخواه زیاد داشت و به جرئت می‌توانم بگویم که در ماه‌های آخر جمع دوستان او به تعداد انگشتان دست می‌رسیدند، جالب است که بگویم تمام دلخوشی سید این بود که مادرش خانم فاطمه زهرا(س)است و بدخواهان حداقل این است که موقع گفتن ناسزا جرئت جسارت به مادرش را نداشتند.

این عکاس و مستندساز ادامه داد: نه اینکه خیال کنید دشمن سید خارجی بودند، بعضی از همین نیروهای انقلابی هم مخالفش بودند و برخی از اندیشه‌های او را الحادی و لیبرالی تلقی می‌کردند. کار به جایی رسیده بود که حوزه هنری که نشریه سوره را خودش منتشر می‌کرد اقدام به پخش آن نمی‌کرد و ما با موتور شخصی آن را توزیع می‌کردیم.

وی در پایان گفت: سید خیلی تنها بود اما مقاومت کرد و خم به ابرو نیاورد، او راه جدش سیدالشهدا یعنی حراست از حریم دین و اسلام را پیش گرفت با این تفاوت که سلاحش دوربین بود که با آن از رشادت رزمندگان فیلم می‌ساخت.

این گزارش حاکی است در ادامه این مراسم قطعه نمایشی با موضوع پرداختن به شخصیت سید‌مرتضی آوینی توسط هنرمندان تئاتر ابوالفضل همراه و اصغر نقی زاده برای حضار اجرا شد و همچنین در ادامه شهریار زرشناس، از اساتید دانشگاه در رشته ادبیات و فلسفه به ایراد سخن پرداخت و در پایان نیز حضار شاهد اجرا سرود جمعی دانش‌آموزان بودند.

انتهای پیام

captcha