زمینه رسیدن انسان به درجات عالیه از طریق نماز فراهم می‌شود
کد خبر: 3704691
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹
حجت‌الاسلام لطفی

زمینه رسیدن انسان به درجات عالیه از طریق نماز فراهم می‌شود

گروه اجتماعی - نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام با اشاره به اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، نماز جایگاه اصلی خود را پیدا کرد، گفت: زمینه رسیدن انسان به درجات عالیه از طریق نماز فراهم می‌شود.

به گزارش ایکنا از ایلام، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام امروز در نخستین جلسه ستاد اقامه نماز استان ایلام در سال 97 با تاکید بر اینکه نماز یکی از ضروری‌ترین برنامه‌های دین مبین اسلام است، اظهار کرد: نماز در معارف دین اسلام محک عبودیت و رمز و راز بین عبد و رب است.
وی با اشاره به اینکه رسیدن انسان به درجات عالیه از طریق نماز فراهم می‌شود، افزود: اهمیت نماز به حدی است که خداوند متعال در قرآن کریم بیش از 30 بار از کلمه «صلاه» استفاده کرده و آن را یکی از 4 وظیفه اصلی حاکمان دینی قرار داده است.
امام‌جمعه ایلام با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم نماز، زکات، امر به معروف و نهی از منکر را به عنوان 4 وظیفه حاکم دینی مشخص کرده است، گفت: احیای این 4 مهم در حقیقت احیای جامعه است.
لطفی با تاکید بر اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، نماز جایگاه اصلی خود را پیدا کرد، اضافه کرد: یکی از برنامه‌های خوب و از دستاوردهای انقلاب اسلامی، برپایی نماز در دستگاه‌ها، ادارات و مدارس است.
وی با اشاره به اینکه مسئولان باید نسبت به اقامه نماز در ابعاد مختلف اهتمام داشته باشند، تصریح کرد: احیای فریضه نماز بدون شک باعث پیشگیری از ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی خواهد شد.
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام با بیان اینکه مبنای عملکرد در این حوزه فرمایشات رهبری است، عنوان کرد: در صورت امکان باید در مکان‌های تجمع مردم نمازخانه دائمی ایجاد کنیم چرا که مساجد همیشه پایگاه اصلی ترویج فرهنگ نماز بوده‌اند.
امام‌جمعه ایلام با اشاره به اینکه باید اذان در هر سه وعده نماز از مساجد پخش شود، اظهار کرد: هیئت امنای مساجد باید برنامه‌ریزی کنند تا در هر سه وعده نماز صدای اذان از گلبانگ مساجد پخش شود.
انتهای پیام
captcha