نیازمند نوآوری در زمینه فرهنگ‌سازی اقامه نماز هستیم
کد خبر: 3704697
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷
سلیمانی دشتکی:

نیازمند نوآوری در زمینه فرهنگ‌سازی اقامه نماز هستیم

گروه اجتماعی - استاندار ایلام گفت: باید نوآوری‌هایی در زمینه فرهنگ‌سازی نماز در سطح جامعه از جمله وبلاگ نویسی و ترویج فرهنگ نماز در فضای مجازی داشته باشیم .

به گزارش ایکنا از ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار ایلام امروز در نخستین جلسه ستاد اقامه نماز استان ایلام در سال 97، اظهار کرد: باید در حوزه احداث نمازخانه‌های بین‌راهی، ایجاد سرویس‌های بهداشتی برنامه مشخصی به‌ ویژه در مسیرهای بین‌راهی عتبات عالیات داشته باشیم .
وی با بیان اینکه باید مجتمع‌های مناسبی در بین راه برای نمازگزاران ایجاد شود که به ‌راحتی بتوانند نماز خود را بجا آورند، افزود: بخش خصوصی را باید برای ساخت مجتمع‌های بین‌راهی تشویق کرد تا زواری که در مسیرهای منتهی به مرز مهران حضور پیدا می‌کنند برای انجام این فریضه با مشکل کمتری مواجه شوند
استاندار ایلام با تأکید بر ایجاد مجتمع‌های کوچک و بزرگ در مسیرهای منتهی به مرز مهران و چیلات دهلران باید مورد توجه قرار گیرند، اضافه کرد: هر جا گردشگری در استان حضور پیدا می‌کند دستگاه‌های مربوطه موظف هستند که مجتمع خدمات بین‌راهی و نمازخانه ایجاد کنند و باید طراحی‌های لازم در این زمینه صورت گیرد .
سلیمانی دشتکی عنوان کرد: سازمان حمل‌ونقل و پایانه‌ها و میراث فرهنگی و گردشگری باید در این زمینه اقدام به برنامه‌ریزی و پیگیری کنند و یک حرکت قوی در این زمینه انجام شود، می‌توانیم از نهادهایی مانند آستان قدس و بنیاد برکت در راستای سرمایه‌گذاری برای ساخت و احداث نمازخانه‌ها و مجتمع‌های بین‌راهی دعوت کرد و از این ظرفیت استفاده کرد .
وی با تأکید بر تعریف مرکز رسیدگی به امور مساجد در استان با حضور دستگاه‌های مختلف، گفت: برنامه‌هایی در راستای نظارت بر مساجد و همراهی رفع نیازهای مساجد و ازجمله تقسیم‌کار برای حضور ائمه جماعات در نمازهای یومیه به ‌ویژه نماز صبح ارائه شود و کانون‌های و مراکزی در مساجد فعال هستند موردتوجه و ساماندهی شود .
استاندار ایلام با بیان اینکه باید نوآوری‌هایی در زمینه فرهنگ سازی نماز در سطح جامعه داشته باشیم، تصریح کرد: توجه به وبلاگ نویسی نماز و ترویج فرهنگ نماز در فضای مجازی نیز باید مورد توجه قرار گیرد و فضاسازی مناسب در پارک‌ها و محل‌های تجمع مردم با همت شهرداری صورت گیرد که منجر به ترویج فرهنگ غنی اسلام خواهد شد .
سلیمانی دشتکی با بیان اینکه حضور مسئولان در سطح مدارس و مساجد نقش مهمی در راستای ترویج فرهنگ نماز و ترغیب نسل جوان به فریضه مهم دارد، گفت: هر چه در راستای ترویج فرهنگ نماز هزینه شود، هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است و این عزم در استانداری برای هزینه در این زمینه در حد توان وجود دارد .
فیض‌اله رضایتی، دبیر ستاد اقامه نماز استان ایلام نیز در نخستین جلسه ستاد اقامه نماز استان ایلام در سال 97، اظهار کرد: در سال 96 در راستای اجرای برنامه‌های آموزشی 14 برنامه مصوب کشوری تدوین شده بود که در قالب 450 برنامه اجرایی بوده و به تناسب سهمیه‌ای که برای استان ایلام در نظر گرفته شده بود 135 درصد برنامه های اجرایی را انجام دادیم.
وی با بیان اینکه برنامه‌های اجرایی ستاد اقامه نماز در استان ایلام از مهدکودک تا دانشگاه طراحی شده بودند، افزود: در طول سال گذشته 250 مورد بازدید و 300 نفر ساعت ارزیابی انجام شده است که در ایام عید نوروز هم 19 نمازخانه بین راهی را نیز در سطح استان دایر کردیم.
دبیر ستاد اقامه نماز استان ایلام با اشاره به اینکه تابلو حد ترخص در تمام شهرستان‌ها را با هماهنگی مرکز تخصصی قم نصب کردیم، گفت: باید تلاش کنیم تا بتوانیم اجلاس کشوری نماز را در ایلام برگزار کنیم.
رضایتی در پایان عنوان کرد: استان ایلام جزء سه استان برتر کشور در زمینه حضور نماینده ولی‌فقیه در استان در حضور و برپایی نماز جماعت در سطح مدارس است.
انتهای پیام
captcha