قرآن و سنت؛ بهترین معیار تربیت و اخلاق علوی
کد خبر: 3704709
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸
بهرامی:

قرآن و سنت؛ بهترین معیار تربیت و اخلاق علوی

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیر موسسه فرهنگی قرآن و عترت الرحمن سامان آداب‌ورسوم،‌ فرهنگ،‌ تاریخ، گذشتگان، ‌قانون هر جامعه،‌ فطرت و قرآن و سنت را از معیارهای تربیت و اخلاق برشمرد و اظهار کرد:‌ قرآن و سنت بهترین معیار تربیت و اخلاق علوی است.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، مریم بهرامی،‌ مدیر موسسه فرهنگی قرآن و عترت الرحمن سامان و مدرس نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه،‌ صبح ا‌مروز 21 فروردین در کارگاه آموزشی تربیت علوی با رویکرد صحیفه سجادیه که با حضور اولیا دانش آموزان دبیرستان نمونه دولتی میرداماد در نمازخانه این آموزشگاه برگزار شد، استفاده از صحیفه سجادیه در تربیت علوی را کار نوینی دانست و ‌گفت:‌ تربیت اسلامی به فعلیت رساندن فطرت بالقوه‌ای است که خداوند در وجود شخص قرار داده است.
وی بابیان اینکه انسان باید از فطرت الهی در تعامل با خود،‌ خدا،‌ خلق و خلقت استفاده کند اظهار کرد:‌ در نظر داشتن حضور خداوند در تمامی لحظات زندگی از حقوق خداوند است که باید رعایت شود.
بهرامی با تأکید بر اینکه فطرت مانند گوهری است که خداوند در وجود انسان‌ها قرار داده است افزود:‌ این گوهر با توجه به زرق‌وبرق‌های دنیا خاموش شده که باید به‌وسیله تربیت اسلامی روشن و فعال شود.
مدیر موسسه فرهنگی قرآن و عترت الرحمن سامان با اشاره به اینکه برخورد با خلق خدا می‌تواند سرنوشت انسان را در دنیا و آخرت تعیین کند تصریح کرد:‌ انسان باصرفه جویی در مصرف نعمت‌های خدا،‌ آسیب نرساندن به آن‌ها و احترام گذاشتن به آفریده‌ها می‌تواند با خلقت تعامل پیدا کند.
وی خاطرنشان کرد: اگر انسان بتواند در تعامل با خودش به نتیجه برسد و تذهیب نفس داشته باشد می‌تواند به‌راحتی باخدا،‌خلق و خلقت نیز تعامل داشته باشد.
بهرامی بابیان اینکه کلمه گناه در قرآن کم به کاربرده شده است گفت:‌در موارد به کار برده شده کلمه گناه به معنی  ظلم به خود است.
مدرس صحیفه سجادیه با اشاره به توصیه‌های حضرت علی (‌ع) به امام حسن مجتبی (‌ع) در نامه 31 نهج‌البلاغه بیان کرد:‌ قبل از اینکه نوجوانان سهم و دیدگاه اشتباهی را از دنیا و آخرت خود کسب کنند باید آن‌ها را راهنمایی کرد
وی آداب‌ورسوم،‌ فرهنگ،‌ تاریخ، گذشتگان، ‌قانون هر جامعه،‌ فطرت و قرآن و سنت را از معیارهای تربیت و اخلاق برشمرد و اظهار کرد:‌ قرآن و سنت بهترین معیار تربیت و اخلاق علوی است.
بهرامی بابیان اینکه اخلاقی گری و اخلاقی مداری از شیوه‌های کاربرد معیارهای اخلاقی است‌ گفت:‌ اخلاقی گری یعنی رفتاری تصنعی و ظاهرگرایانه و یا اینکه فرزندان از روی ترس یا محبت والدین برای جلب‌توجه و مورد تأیید قرار گرفتن رفتاری را انجام بدهند.
مدیر موسسه فرهنگی قرآن و عترت الرحمن سامان دعا را عرصه شناختن دانست و خاطرنشان کرد:‌ بسیاری از بیماری‌های روحی و روانی را می‌شود با دعا درمان کرد.

captcha