سال 97 در عرصه تئاتر ارزشی پُرکار هستم/ «سقوط اضطراری»؛ تقبیح جنگ‌افزوری اسرائیل
کد خبر: 3704718
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۴
سیدعلی موسویان:

سال 97 در عرصه تئاتر ارزشی پُرکار هستم/ «سقوط اضطراری»؛ تقبیح جنگ‌افزوری اسرائیل

گروه هنر ــ سیدعلی موسویان درباره فعالیت‌های خود در سال 97 اعلام کرد: در سال جاری کارگردانی سه کار را برعهده دارم که یکی از آنها نمایش«سقوط اضطراری» نام دارد؛ این نمایش در تقبیح و مذمت سیاست‌های جنگ‌افزورانه رژیم صهیونیستی در قبال مردم مظلوم فلسطین است.

سال 97  در عرصه تئاتر ارزشی پُرکار هستم/«سقوط اضطراری»؛ تقبیح جنگ‌افزوری اسرائیل

سیدعلی موسویان، نویسنده، بازیگر و کارگردان تئاتر در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا گفت: در سال جدید و در مقام نویسنده و کارگردان اجرای سه نمایش را به عهده دارم که «سقوط اضطراری» یکی از آنهاست و امیدوارم که این کار با همکاری کوروش زارعی؛ مدیرمرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری نیمه اول سال روی صحنه رود.

وی ادامه داد: این نمایش در تقبیح و مذمت سیاست‌های جنگ‌افروزانه رژیم غاصب صهیونیستی است و روایت آن در بستر یک خانواده یهود می‌گذرد، خانواده‌ای که پدر آنها نظامی است و مدتهاست که قصد دارد از ارتش کناره‌گیری کند اما از آنجا که در اکثر عملیات‌های نظامی رژیم اسرائیل شرکت داشته است و اطلاعاتی طبقه‌بندی شده در اختیار دارد با این کناره‌گیری موافقت نمی‌شود.

موسویان افزود: در واقع در قالب عاطفی و عاشقانه با این روایت نمایشی قصد داریم تا بر آنچه که رژیم اسرائیل به شکلی غرض‌ورزانه سعی در نسل‌کشی، جنگ‌افروزی علیه مردم فلسطین دارد تاخته و آن را محکوم کنیم که البته در جریان این روایت اتفاقاتی رخ می‌دهد که عامل پیشروی قصه نمایش است.

این کارگردان تئاتر در ادامه گفت: دومین اثر نمایشی که آن را نیز در نیمه اول امسال کارگردانی و در تالار سنگلج اجرا خواهم کرد، «سفر به ماه» نام دارد این اثر به‌عنوان یکی از آثار شاخص و مورد تأکید نمایشی است.

وی افزود؛ امسال درصدد تولید و اجرای نمایشی هستم که دو سال وقت صرف تحقیق و نگارش آن کردم نام این نمایش«چه شد که من گربه شدم؟» است با تمی تاریخی و با زبانی طنزآلود که به دوران قاجار و عقد قراردادهای ننگینی که به جدا شدن بخش‌هایی مهم از خاک ایران منجر شد می‌پردازد؛ تجزیه خاک ایران در آن دوره که موجب شد تا در حال حاضر آن بخشی از خاک ایران که باقی مانده است شبیه به گربه‌ای به نظر آید.

موسویان در پایان گفت: با توجه به هزینه‌بر بودن تولید این نمایش و بالغ بر 20 بازیگری که برای آن در نظر گرفته شده است برای جلب حمایت حامیان و سرمایه‌گذاران نیاز به مذاکره و صرف وقت دارم که تصور می‌کنم به نیمه دوم سال ختم شود.

انتهای پیام           

 

captcha