کمبود روحانی در روستاهای خراسان‌شمالی جدی است
کد خبر: 3704927
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹

کمبود روحانی در روستاهای خراسان‌شمالی جدی است

گروه فعالیت های قرآنی-مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی گفت: در حال حاضر کمبود روحانی در روستاهای استان جدی است.

حجت الاسلام علی خادمی، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان در گفت و گو با ایکنااز خراسان‌شمالی اظهارکرد: با توجه به اینکه شاید در حوزه شهرستان‎‌ها خیلی کمبود روحانی محسوس نباشد اما در سطح روستاهای استان این مهم بسیار جدی است.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم روستاهای بالای 200 هزار خانوار را در استان به لحاظ اعزام روحانی تحت پوشش قرار دهیم، حداقل به 250 روحانی آماده به کار نیاز داریم.

خادمی با بیان اینکه کمبود روحانی تنها مربوط به خراسان‌شمالی نبوده و در همه کشور این مشکل وجود دارد، افزود: متاسفانه در همه حوزه ها در بخش آموزش و سلامت سرانه ای تعریف شده اما این مهم در حوزه عالم دینی و مسجد تعریف نشده است.

وی عنوان کرد: هم اکنون در برخی از روستاها خانه عالم داریم و در برخی ها نیز در حال ساخت هستیم اما با شرایط موجود افراد خیلی مایل به سکونت در روستاها نیستند.

خادمی با بیان اینکه با وجود 80 میلیون نفر جمعیت کمتر از 200 هزار روحانی در کشور داریم، افزود: اگر این روحانیون به عنوان امام جماعت در مساجد کشور به فعالیت بپردازند دیگر بخش‌های نیازمند به روحانی خالی می ماند.

وی با اشاره به اینکه به برکت انقلاب اسلامی در حال حاضر برخی از کشور ها خواهان اعزام عالم دینی مسلط به زبان آنان از ایران هستند، افزود: در این راستا باید ورودی حوزه های علمیه تقویت شود.

خادمی با بیان اینکه روحانیت همانند دیگر مشاغل نبوده و روحانی در بسیاری از بخش ها دارای معذوریت و محدودیت هایی است، گفت: در این راستا به دلیل وجود محدودیت ها میزان استقبال نیز متاسفانه خیلی بالا نیست هرچند که از نظر فیزیکی برای جذب بیشتر متقاضی نیز مشکلاتی وجود دارد.

انتهای پیام.

captcha