اعلام «کد» در مسابقات بین‌المللی قرآن شائبه‌ها را خنثی می‌کند
کد خبر: 3704967
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶
حجت‌الاسلام مقنی:

اعلام «کد» در مسابقات بین‌المللی قرآن شائبه‌ها را خنثی می‌کند

گروه مسابقات ــ مسئول کمیته فنی سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران با اشاره به انتخاب کد برای شرکت‌کنند‌گان در مسابقات، گفت: این سیستم که طی سال‌های اخیر برخی کشورها به سمت استفاده از آن حرکت‌ کرده‌اند باعث می‌شود تا به عدالت بیشتر ‌+نزدیک‌تر شویم.

استفاده از «سیستم کد» در داوری مسابقات بین‌المللی قرآن ایران / تحلیل روزانه تلاوت‌ها

حجت‌الاسلام والمسلمین علی مقنی، مسئول کمیته فنی سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران، در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به اینکه در این دوره از مسابقات، داوری‌ها براساس سیستم کد خواهد بود، گفت: در این سیستم برای هر شرکت‌کننده یک شماره تعریف شده و داوران دیگر اسمی از شرکت کننده و نام کشور او را نخواهند شنید و تنها براساس کد هر شرکت‌کننده به او نمره می‌دهند.
وی با اشاره به اینکه نام شرکت کننده و کشور اعزام کننده در سالن مسابقات اعلام می‌شود، افزود: اما در اتاق داوران تنها کد شرکت کننده اعلام می‌شود، به این خاطر این کار صورت می‌گیرد تا مسابقات و داوری آن بیشتر به عدالت نزدیک شود.
مقنی در ادامه به مسابقات مالزی و استفاده آنها از این سیستم طی سال‌های اخیر اشاره و اظهار کرد: برای همین است که نتایج مسابقات این کشور بیشتر به عدالت نزدیک شده است.
مسئول کمیته فنی سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران تصریح کرد: استفاده از این سیستم باعث می‌شود که حتی داوران ایرانی نیز از زمان تلاوت نماینده کشورمان بی‌اطلاع باشند و این شائبه که برخی به شرکت‌کنندگان ایرانی می‌زنند، این داستان‌ها خنثی می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه هیچ شائبه در بحث داوری به مسابقات ایران وارد نیست، بیان کرد: با توجه به اینکه نفرات دوم و سوم هیئت داوران غیر ایرانی هستند و نیز سرپرستی نظارت مسابقات بر عهده یک داور خارجی گذاشته شده است، بنابر این این شائبه‌ها خنثی می‌شود.
مقنی همچنین عنوان کرد: امسال شاهد بحث تحلیل فنی مسابقات به صورت روزانه خواهیم بود. با کارگردان هنری مسابقات و شبکه قرآن و معارف سیما توافق شده است که هر روز در یک یا دو نوبت تلاوت‌های اجرا شده توسط اساتید تحلیل شود.
مسئول کمیته فنی سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران اظهار کرد: همچنین تحلیل‌ تلاوت هر کدام از شرکت‌کنندگان توسط اساتید به صورت مکتوب به رایزنی‌های فرهنگی، سفارت‌خانه‌ها و نمایندگی‌های کشورهای اعزام‌کننده شرکت‌کننده در مسابقات ایران ارائه می‌شود تا پس از ترجمه در اختیار شرکت‌کننده‌ها قرار بگیرد. اگر این اتفاق به خوبی رخ دهد و مدیریت خوبی بر آن صورت بگیرد در اتقان مسابقات ایران می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.
وی بیان کرد: امسال نیز همچون سال قبل رقابت‌ها به صورت دو مرحله‌ای بوده و امسال نیز به همین صورت است. البته نوآوری‌هایی در حاشیه‌ها صورت گرفته است که در زمان مسابقات با آن مواجه خواهیم شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha