صحیفه سجادیه دائره‌المعارفی از سبک زندگی است
کد خبر: 3705033
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳

صحیفه سجادیه دائره‌المعارفی از سبک زندگی است

گروه فرهنگی-نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌شمالی گفت: صحیفه سجادیه دائره‌المعارفی از سبک زندگی بوده که با دعاهای خود جامعه دینی را در برابر ظلم مستکبران مقاوم می‌کند.

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، آیت‌الله یعقوبی نماینده ولی‌فقیه در استان امروز در دیدار با مسئولان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با اشاره به برپایی همایش ملی اقتصاد مقاومتی و مقاوم‌سازی فرهنگی در سبک و سیره امام سجاد (ع) اظهار کرد: پدیده فرهنگی همایش ملی اقتصاد مقاومتی و مقاوم‌سازی فرهنگی در سبک و سیره امام سجاد (ع) که در آینده نزدیک در استان برگزار می‌شود، پویایی فرهنگی جامعه را در پی دارد.

وی افزود: صحیفه سجادیه مجموعه‌ای از دعاهایی است که جامعه دینی را در برابر ظلم مستکبران مقاوم می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: امام سجاد (ع) در دوران خفقان به‌وسیله دعاهای پر مضمون جامعه را هدایت می‌کرد و آن ادعیه نه‌تنها در آن زمان بلکه در همه زمان‌ها راهگشای زندگی بشریت است.

آیت‌الله یعقوبی با اشاره به معارف بسیار عمیق دعاهای صحیفه سجادیه، افزود: بزرگان بر این باور هستند که مطالب صحیفه سجادیه از نهج‌البلاغه عمیق‌تر است و انسان‌ها می‌توانند درزمینهٔ سبک صحیح زندگی اسلامی از آن بهره‌برداری کنند.

وی از اندیشمندان و فعالان فرهنگی و مذهبی خواست در مطالب صحیفه سجادیه به‌طور عمیق نظر داشته باشند و آن‌ها را برای جامعه دینی تبیین کنند.

آیت‌الله یعقوبی گفت: دشمنان بعد از این که دیدند از راه نظامی و فرهنگی توان مقابله با نظام اسلامی را ندارند،از طریق تحریم‌های اقتصادی وارد عمل شدند و بهترین راه مقابله با این توطئه جدید، بهره‌برداری صحیح از نصایح ائمه معصومین (ع) به‌ویژه امام سجاد (ع) است.

وی با اشاره به برگزاری همایش ملی اقتصاد مقاومتی و مقاوم‌سازی فرهنگی در سبک و سیره امام سجاد (ع) در خراسان‌شمالی، افزود: مسئولان استان و کشور همه کمک کنند تا این پدیده فرهنگی به نحو شایسته و درخور امام سجاد (ع) برگزار شود.

آیت‌الله یعقوبی تأکید کرد: هدایت پژوهش‌ها و مقالات دانشجویی و حوزوی به سمت مطالب و بیانات ائمه (ع) به‌ویژه امام سجاد (ع) می‌تواند جامعه دینی را به سمت تعالی هدایت کند.

انتهای پیام.

captcha