حمایت و پشتیبانی مردم؛ بزرگ‌ترین شاخصه‌های پدافند غیرعامل + عکس
کد خبر: 3705114
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴
آیت‌الله صفایی بوشهری عنوان کرد:

حمایت و پشتیبانی مردم؛ بزرگ‌ترین شاخصه‌های پدافند غیرعامل + عکس

کانون خبرنگاران نبأ ــ امام جمعه بوشهر گفت: بزرگ‌ترین شاخصه‌های پدافند غیرعامل این است که مردم از آن حمایت و پشتیبانی می‌کنند و وجود سه نیروگاه اتمی هم عرض در یک شهر؛ در آسیا بسیار ویژه است و شهر بوشهر با وجود سه نیروگاه اتمی هم عرض به یک منطقه استراتژیک در خلیج فارس و خاورمیانه مبدل شده است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر، 22 فروردین‌ماه به مناسبت روز فن‌آوری هسته‌ای در محل حسینیه امام خامنه‌ای مصلای نمازجمعه شهر بوشهر با مدیر و کارکنان نیروگاه اتمی این شهر دیدار کرد.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در این دیدار با اشاره به اینکه پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) فرمودند «دانش روشنی‌بخش اندیشه است»، اظهار کرد: پیشرفت یک مقوله ذاتی و اجتماعی که در وجود انسان است و اصولا پیشرفت در جوهره وجود انسان است.

وی در ادامه بیان کرد: انسان‌ها در عرصه اجتماعی هیچ‌گاه نمی‌خواهند به مانند انسان‌های نخستین نگاه کنند و همواره به‌دنبال پیشرفت هستند و همان‌طور که در مستندات تصویری و مکتوب قابل مشاهده است دنیا در حوزه آموزش عالی، خدمات زندگی شهری و دیگر امور، دگردیسی ایجاد شده است.

مؤلف کتاب قرآنی «پایان دنیا در کلام خدا» عنوان کرد: پیشرفت اگر بر اساس دانش مدیریت نشود، کار به سمت جهل و نابودی می‌رود. کارآمدی، طراحی دانش‌بنیان و مدیریت جهادی لازمه پیشرفت است؛ مدیریت حلقه واسطه طراحی دانش‌بنیان و پیشرفت است.

امام جمعه بوشهر اضافه کرد: انرژی نوپیدا، توسعه دانش‌بنیان، دانش استراتژیک، دست‌یابی به علم و فناوری و تحول یکی از ارکان مهم پیشرفت است و تولید انرژی هسته‌ای در این مبنا است و خودکفایی، مرجعیت علمی و فناوری محصول دانش‌بنیان هسته‌ای این رکن است.

نویسنده «کتاب بیست گفتار در علم و فن‌آوری» با بیان اینکه ابتدا باید به خودکفایی، مرجعیت علمی و تولید دست پیدا کنیم، افزود: در حوزه رشد در عرصه فن‌آوری هسته‌ای باید به ایجاد و راه‌اندازی مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای هسته‌ای و مدارس هسته‌ای در استان بوشهر اقدام کنیم.

وی با اشاره به اینکه کار طرح مطالعاتی «گداخت هسته‌ای و کرسی نظریه‌پردازی هسته‌ای» توسط دفتر مطالعات و تحقیقات استراتژیک امام جمعه بوشهر انجام شده است، گفت: ایران در تولید علم و تحولات هسته‌ای به یک مدیریت جامع هسته‌ای با نگاه دانش‌بنیان و جهادی و مرجعیت علمی نیاز دارد و اکنون به آموزش مدیران جهادی، لایق و کارآمد در حوزه انرژی هسته‌ای از میان جوانان مستعد نیاز داریم.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر با اشاره به اینکه ایادی استکبار و اتحادیه اروپا حیات خلوت آمریکا و صهیونیست هستند و آنها خلاف معاملات و معادلات جهانی حرکت می‌کنند، اظهار کرد: ایجاد بانک اطلاعاتی علوم هسته‌ای، فن‌آوری هسته‌ای، ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان هسته‌ای، ایجاد دانشکده هسته‌ای زیر نظر سازمان انرژی هسته‌ای، توسعه زیرساختی دانش هسته‌ای سال‌هاست که مورد تأکید دفتر مطالعات و تحقیقات استراتژیک امام جمعه بوشهر است.

مؤلف کتاب «درآمدی بر مدیریت کارآمد اسلامی» با بیان اینکه نیروگاه اتمی بوشهر جزو هندسه زندگی و پاره تن مردم استان است، گفت: بزرگ‌ترین شاخصه‌های پدافند غیرعامل این است که مردم از آن حمایت و پشتیبانی می‌کنند و وجود سه نیروگاه اتمی هم عرض در یک شهر؛ در آسیا بسیار ویژه است و شهر بوشهر با وجود سه نیروگاه اتمی هم عرض به یک منطقه استراتژیک در خلیج فارس و خاورمیانه مبدل شده است.

 

خبرنگار: حامد فکوری

عکاس: کیوان عمادی

captcha