بعثت روز عرضه رشد علم و کمال است
کد خبر: 3705427
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۲

بعثت روز عرضه رشد علم و کمال است

گروه سیاست و اقتصاد- امام جمعه بجنورد گفت: بعثت پیامبر اکرم(ص)علم رشد و کمال آفرین را به مردم عرضه کرد.

به گزارش ایکنا، حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی امام جمعه بجنورد، در نماز عبادی و سیاسی جمعه با اشاره به فرارسیدن عید مبعث اظهار کرد: جمله ای مبنی بر اینکه بهترین فضلیت در امت من، انتظار فرج است بیان شده است و این جمله به معنای آن است که بعد از هر سختی یک خوشی وجود دارد.
وی افزود: این جمله پیامبر به معنای آن است که جنگ، خشونت و بمباران ها روزی به پایان خواهد رسید و عدل گسترده تمامی جهان را فرا خواهد گرفت.
وی ادامه داد: مقصود پیامبر اکرم(ص) از فرج یعنی اینکه منتظر گشاده شدن مشکلات باشیم و از این فرمایش متوجه خواهیم شد که باید به مردم آینده بهتری را امید دهیم.
یعقوبی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) فرموده اند قبل و بعد از من دو جهالت وجود داشته است، اظهار کرد: در زمان پیامبر اکرم(ص) و قبل از ان به علت جهالتی که وجود داشت دختران تازه به دنیا آمده را زنده به گور می کردند اما در حال حاضر اجازه نمی دهند جنین ها به دنیا آیند و یا اینکه دختران را تبدیل به عروسک کرده و به خیابان ها فرستاده می شوند.
وی تصریح کرد: در آن زمان عربستان یکی از مراکز جهالت بود که دختران به دنیا آمده را زنده به گور می کردند در حال حاضر نیز همین کشور با هواپیماها و انواع بمب ها مردم را به صورت دسته جمعی می کشند.
وی توضیح داد: امروز در دنیا شاهد افرادی هستیم که جهالت مدرن را به مردم عرضه می کنند و به بهانه حقوق بشر، ریشه مرد را از بین می برند.
امام جمعه بجنورد تاکید کرد: پیامبر اکرم(ص) به پیامبری برگزیده شد تا نیروسازی، کادرسازی و فضاسازی و جامعه سازی را پیاده کند بطوریکه پیامبر مردم بت پرست را خداپرست کرد و در فضای جامعه امنیت را ایجاد کرد.
وی با بیان اینکه اگر جامعه ای می خواهد سالم باشد باید به یکدیگر خوش بین باشد، گفت: پیامبر اکرم(ص) بدگمانی را نمی پسندید چراکه این امر موجب فلج شدن جامعه می شد.
وی در ادامه به خرید کالای ایرانی اشاره کرد و گفت: این امر به معنای آن است که کارخانه هایی ساخته شوند، کارگرهای بیکار سرکار بیایند و اجازه داده نشوند تا کالاها در کارخانجات دپو شود.
خطیب نماز جمعه بجنورد خاطرنشان کرد: نباید تمامی دروازه های کشور را برای واردات کالاهای خارجی باز کنیم و نباید اجنبی پرست در خرید کالاها باشیم.
وی توضیح داد: کشورهای غربی تا جایی که بتوانند از کالاهای خارجی به منظور حمایت از تولید داخلی خودشان مصرف نمی کنند این درحالیست که در ایران به هنگام برداشت برنج، برنج و به هنگام برداشت سیب، سیب وارد می شود.
وی تصریح کرد: هنوز برخی از مسئولان دل به بیگانه دارند و خیلی از آن ها اقتصاد مقاومتی را باور ندارند.

captcha