گسترش توحید و اخلاق حسنه مهم‌ترین دستاورد مبعث است/ حفظ حریم شخصی؛ توصیه مهم اسلام
کد خبر: 3705626
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰
آیت‌الله نجفی:

گسترش توحید و اخلاق حسنه مهم‌ترین دستاورد مبعث است/ حفظ حریم شخصی؛ توصیه مهم اسلام

کانون خبرنگاران نبأ ــ مؤسس حوزه علمیه نبی اکرم(ص) گفت: گسترش توحید و اخلاق حسنه از مهم‌ترین دستاوردهای عید مبعث است که آثار آن همچنان پابرجا است و بشریت امروز نیز از آن بهره‌مند می‌شود.

گسترش توحید و اخلاق حسنه مهم‌ترین دستاورد مبعث است/ حفظ حریم شخصی؛ توصیه مهم اسلام

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، آیت‌الله ضیاءالدین نجفی، نماینده ولی فقیه و مراجع معظم تقلید، روز گذشته، 25 فروردین در جشن بزرگ عید مبعث که با حضور علما، فضلا و سایر گروه‌های مردم در مسجد جامع و حوزه علمیه نبی اکرم(ص) برگزار شد، پس از تبریک عید بزرگ مبعث به محضر مقدس امام زمان(عج)، و مقام معظم رهبری، مراجع معظم تقلید و عموم مردم، گفت: مبعث پیامبر اسلام، نقطه عطفی در حرکت جامعه بشری به سمت اخلاقیات الهی و دوری از زشتی‌ها بوده است.

امام جماعت مسجد جامع نبی اکرم(ص) ادامه داد: گسترش توحید و اخلاق حسنه از مهم‌ترین دستاوردهای عید مبعث است که آثار آن همچنان پابرجا است و بشریت امروز نیز از آن بهره‌مند می‌شود.

تولیت حوزه علمیه نبی اکرم(ص) گفت: عید مبعث، عید توحید و بندگی و همچنین عید وحدت میان انسان‌ها است و درس بزرگ پیامبر اسلام، گسترش و تعمیق مهربانی و مودت میان جامعه بشریت است. امروزه که جهان دستخوش برخی ترورهای وحشیانه، جنایات کشورهای استکباری و همچنین اقدامات رژیم جعلی کودک‌کش اسرائیل است، ضرورت توجه حداکثری جامعه جهانی به آموزه‌های دین اسلام مشهود است.

آیت‌الله نجفی ادامه داد: دولت، سازمان‌های امنیتی و اطلاعاتی و سایر ارگان‌های کشور طبق فرمایش حکیمانه مقام معظم رهبری، باید به حریم شخصی افراد احترام بگذارند که البته طی 40 سالی که از انقلاب اسلامی می گذرد، به حقوق افراد در ایران احترام کامل گذاشته شده است.

این نویسنده و کارشناس حوزوی با تاکید بر اینکه اسلام، دین احترام و ارج نهادن به انسان‌ها است؛ موضوعی که در فلسفه مبعث حضرت محمد مصطفی(ص)، مشهود است، گفت: مطمئناً مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، به این موضوع اشراف دارند و به حریم شخصی افراد احترام می‌گذارند.

نماینده ولی فقیه و مراجع معظم تقلید ادامه داد: پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری موجب استمرار موفقیت کشور در عرصه بین‌الملل، و گذر از مشکلات فرهنگی و اقتصادی است. در همین راستا توجه حداکثری همه مسئولان و دستگاه‌ها و همچنین عموم مردم به شعار سال «حمایت از کالای ایرانی» ضروری است.

آیت‌الله ضیاءالدین نجفی در پایان با تأکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی با طرح دقیق و حکیمانه شعار سال 1397، اهمیت حل مشکلات معیشتی مردم را نشان داده‌اند، گفت: امیدواریم مسئولان با همت مضاعف و با اقدام و عمل جدی، در این حوزه برنامه‌ریزی عالمانه کنند.

علیرضا برومند

انتهای پیام

captcha