آمریکا برای ادامه مذاکرات ژنو درباره سوریه شرط گذاشت
کد خبر: 3705632
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵

آمریکا برای ادامه مذاکرات ژنو درباره سوریه شرط گذاشت

گروه بین‌الملل – سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت از سرگیری مذاکرات ژنو درباره سوریه مشروط به آن است که دولت سوریه فهرست تمامی سلاح‌های شیمیایی تحت اختیار خود را اعلام کند.

آمریکا برای ادامه مذاکرات ژنو درباره سوریه شرط گذاشت/ ادیت شده

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، هدر ناوئرت در گفتگو با فاکس نیوز گفت: رژیم سوریه باید چند کار را انجام دهد؛ اول از همه باید مفهرستی از سلاح‌های شیمیایی خود را اعلام کند ... اگر آنها این کار را انجام دهند می‌توانیم روند مذاکرات ژنو را از سربگیریم.

بامداد روز شنبه، ایالات متحده، فرانسه و بریتانیا در واکنش به آنچه حملات شیمیایی توسط دولت سوریه خوانده می‌شود، به سوریه حمله کردند. سوریه هرگونه دست داشتن در حملات شیمیایی را رد کرده و از کارشناسان سازمان ممنوعیت سلاح های شیمیایی (OPCW) دعوت کرده تا این مسئله را بررسی کنند.

به گفته وزارت دفاع روسیه، این سه کشور بیش از 100 موشک کروز و هوا به زمین به این کشور شلیک کرده‌اند که اکثر آنها توسط پدافند هوایی سوریه منهدم شد. این حملات به زیرساخت های سوریه آسیب زد و سه غیرنظامی را زخمی کرد.

دمشق بارها اعلام کرده است که انبار سلاح شیمیایی خود را از بین برده است. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، روز شنبه این حملات را محکوم کرد و آن‌ها را نقض هنجارها و قوانین بین‌االملل دانست.

انتهای پیام

captcha