آغاز بیست‌ و‌نهمین اجلاس سران عرب در عربستان
کد خبر: 3705645
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴

آغاز بیست‌ و‌نهمین اجلاس سران عرب در عربستان

گروه بین‌الملل ـ بیست‌ و‌‌نهمین اجلاس سران کشورهای عضو اتحادیه عرب در شهر «ظهران» واقع در شرق عربستان آغاز به کار کرد.

آغاز بیست و نهمین اجلاس سران عرب در عربستان

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری صدی البلد؛ بیست‌و‌نهمین اجلاس سران کشورهای عضو اتحادیه عرب بعدازظهر امروز(26 فروردین‌ماه) با حضور رؤسای جمهور و سران کشورهای عربی در شهر ظهران(شرق عربستان) آغاز شد.

در این نشست، مسائل مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی کشورهای عربی، راه‌های همکاری‌ مشترک عربی، مقابله با تهدیدها و چالش‌های پیش‌رو و بحران سوریه و حمله به این کشور مورد بررسی قرار می‌‌گیرد.

مسئله فلسطینی و درگیری عربی ـ اسرائیلی، اقدامات رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی و تصمیم آمریکا در ارتباط با به رسمیت شناخت قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، حمایت از مقاومت فلسطین، اعلام همبستگی با لبنان و حمایت از این کشور و مسئله یمن از دیگر موضوعاتی است که در این نشست مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، یوسف عثیمین دبیرکل سازمان همکاری اسلامی و مشعل سلمی، رئیس پارلمان عربی از جمله میهمانان این اجلاس هستند.

یادآوری می‌شود، رهبران و نمایندگان ۱۴ کشور عربی امروز (یکشنبه) برای شرکت در این نشست در میان تدابیر امنیتی شدید در شهر ظهران، وارد عربستان شدند.

انتهای پیام

captcha